  • 1. Data: 2003-06-05 08:53:22
    Temat: odsetki ustawowe - SM
    Od: "wowi" <w...@w...pl>

    Dzowniąc do spółdzielni mieszkaniowej w celu uzgodnienia salda dowiedziałem
    się, że zalegam pewną kwotę (ok200zł)
    i od tej kwoty naliczane są odsetki ustawowe (wyszło coś 6 zł).
    Spłaciłem należność główną, bez odsetek, bo nie miałem żadnego papierka na
    owe odsetki (wyliczenia, wezwania do zapłaty...). Po pewnym czasie dowiaduję
    się (znów telefonicznie, dzwoniąc), że wiszą mi te odsetki i dodatkowo
    naliczają odsetki od odsetek! Nie chodzi mi tyle o pieniądze ile o formę:
    1. chyba powinienem otrzymać jakieś zawiadowmienie/wezwanie/wyliczenie?
    2. chyba nie mają prawa naliczać odsetek od odsetek bez wytoczenia powództwa
    (KC art482)?

    Jakie powinno być prawidłowe postępowanie SM?
    proszę o jakiś namiar na odpowiedni Art. dot.pktu 1-go

  • 2. Data: 2003-06-05 08:59:00
    Temat: Re: odsetki ustawowe - SM
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    Użytkownik "wowi" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (KC art482)?
    >
    > Jakie powinno być prawidłowe postępowanie SM?
    > proszę o jakiś namiar na odpowiedni Art. dot.pktu 1-go

    To nie sa odsetki od odsetek - z tego co wiem SM opieraja sie na art. KC,
    ktory mowi, ze to wierzyciel decyduje na co przeznaczona jest wplata
    dluznika, tak wiec wplacona kwote przeznaczono na zaplate w pierwszej
    kolejnosci odsetek, a pozostala czesc na naleznosc glowna. Zatem odsetki
    naliczane sa od niezaplaconej naleznosci glownej.

    Nie wiem jak do takiego podejscia ustosunkowalby sie sad - nie jestem
    prawnikiem.