  • 1. Data: 2003-06-05 08:47:30
    Temat: Jak uniknac doplaty podatku za mieszkanie
    Od: "Yoshin" <p...@g...pl>

    Witam,

    Dwa miesiace temu kupilem mieszkanie przez agencje nieruchomosci po 2800 za
    metr. Teraz przyszlo do mnie wezwanie z urzedu skarbowego, ze mam doplacic
    do podatku poniewaz zakupilem mieszkanie ponizej ceny rynkowej.
    Wg urzedu cena rynkowa mieszkania wynosi 3500 zł za metr i od tej sumy mam
    zaplacic podatek.

    Jak to zrobic by nic nie zplacic?

    Cała sprawa zalatwiana byla uczciwie bez zanizenia ceny mieszkania.

    Z gory dziekuje...

    Pozdrawiam,
    Yoshin
    (z adresu @ usun "_no_spam" )

  • 2. Data: 2003-06-05 21:10:25
    Temat: Re: Jak uniknac doplaty podatku za mieszkanie
    Od: "Yennifer" <y...@a...p>

    Użytkownik "Yoshin" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaplacic podatek.
    >
    > Jak to zrobic by nic nie zplacic?
    >
    > Cała sprawa zalatwiana byla uczciwie bez zanizenia ceny mieszkania.

    Niestety - prawda jest taka, iz podatek placi sie od ceny rynkowej
    nieruchomosci, a nie od ceny zaplaconej. Musisz sie zastanowic czy cena
    podana przez US jest realna ( w twojej miejscowosci, podobne mieszkania).
    Jezeli nie - mozesz nie zgodzic sie z wycena. US powola rzeczoznawce ktory
    wyceni - ten akurat lokal. Tylko pamietaj - jesli cena rzeczoznawcy bedzie
    sie roznic od ceny zaplaconej przez Ciebie - ty ponosisz koszt tej wyceny.

    --
    pozdr.
    Yenn

  • 3. Data: 2003-06-06 08:13:06
    Od: "Ewa R" <e...@s...pl>

> [...]
    > zaplacic podatek.
    >
    > Jak to zrobic by nic nie zplacic?
    >
    > Cała sprawa zalatwiana byla uczciwie bez zanizenia ceny mieszkania.

    Przede wszystkim napisać pismo do skarbówki objaśniające, że cena nie jest
    zaniżona i że tyle właśnie kosztowało. Skarbówka chyba z urzędu wysyła do
    ludzi swoją kalkulację, bo kto w tym kraju ma kasę jak nie burżuj który
    kupił lokum. Dobrze jest podeprzeć się dodatkowymi danymi - stan mieszkania
    _ może do remontu ? blisko ulicy , klatka nie remontowana , okna, drzwi do
    wymiany, etc. Argumentem dodatkowym byłoby np ogłoszenie z gazety gdzie się
    znalazło to mieszkanie, umowa z biurem nieruchomości i generalnie wszystkie
    papiery mówiące o tym że w tym miejscu mieszkania chodzą po 2500 za metr.
    Może sprzedający ma swoje umowy z innymi biurami nieruchomości , gdzie
    określił cenę sprzedaży ( podatek przy zaniżonej wartości płaci się
    solidarnie , wiec sprzedający powinien wyrazić wolę współpracy)
    Takie pismo należy zanieść osobiście do odpowiedniej pani w urzędzie (
    żadna kancelaria) i następnie z panią porozmawiać jaka jest minimalna cena w
    tym miejscu którą mogą przełknąć ( tzw widełki) Kiedy przysyłąją swoja
    wycene podają górne widełki, ale są też dolne, poniżej których bez
    rzeczoznawcy się nie obejdzie. Jeżeli dolne widełki są np 2900 to można sie
    potargowac - dopłacasz podatek wg stawki 2900 ( + odstetki) i dają Ci
    spokój. Jeżeli nie to można ryzykowac rzeczoznawcę. Za wycenę się płaci
    samemu jeśli chyba różnica pomiedzy Twoją ceną a jego wynosi więcej niż
    10 % czy jakoś tak . Powinni powiedzieć w urzędzie.
    Rzeczoznawcę wybierasz samemu , ale musi być wpisany na listę rzeczoznawców
    US czy Urzędu wojewódzkiego.
    Najwazniejsze żadnych nerwów i pyskowania do urzędnika państwowego. Żadnego
    garnituru Hugo Boss za 5000 zł - wypłowiała koszulka i łzy w oczach bo
    właśnie sprzedałeś pół wątroby żeby dla rodziny kupić wymarzone mieszkanie.
    Generalnie masz szczęście , że wezwali po dwóch miesiacach. O mni
    eprzypomnieli sobie po dwóch latach w czasach gdy odsetki wynosioły 40 %
    rocznie.
    EwaR

  • 4. Data: 2003-06-06 09:10:21
    Od: "Yennifer" <y...@a...p>

    Użytkownik "Ewa R" <e...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Yoshin" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Przede wszystkim napisać pismo do skarbówki objaśniające, że cena nie jest
    > zaniżona i że tyle właśnie kosztowało.

    Nie ma znaczenia ile kosztowalo. Podatek placi sie od wartosci rynkowej.

    > Może sprzedający ma swoje umowy z innymi biurami nieruchomości , gdzie
    > określił cenę sprzedaży ( podatek przy zaniżonej wartości płaci się
    > solidarnie , wiec sprzedający powinien wyrazić wolę współpracy)

    Podatek od umowy sprzedazy _zawsze _ placi sie solidarnie ( chyba ze stona
    nie jest osoba fizyczna)

    > Jeżeli nie to można ryzykowac rzeczoznawcę. Za wycenę się płaci
    > samemu jeśli chyba różnica pomiedzy Twoją ceną a jego wynosi więcej niż
    > 10 % czy jakoś tak . P

    Za wycene rzeczoznawcy - placi urzad jesli on powoluje rzeczoznawce.
    Ty placisz, jesli roznica jest wieksza niz 30%

    > Rzeczoznawcę wybierasz samemu , ale musi być wpisany na listę
    rzeczoznawców
    > US czy Urzędu wojewódzkiego.

    To wtedy Ty placisz.

> [...]
    > Generalnie masz szczęście , że wezwali po dwóch miesiacach. O mni
    > eprzypomnieli sobie po dwóch latach w czasach gdy odsetki wynosioły 40 %

    pozdr. Yenn

    --
    pozdr.
    Yenn

  • 5. Data: 2003-06-06 12:08:23
    Temat: Re: Re: Jak uniknac doplaty podatku za mieszkanie
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Fri, 6 Jun 2003 11:10:21 +0200, "Yennifer" <y...@a...p>
    wrote:

    >Użytkownik "Ewa R" <e...@s...pl> napisał w wiadomości

    >Nie ma znaczenia ile kosztowalo. Podatek placi sie od wartosci rynkowej.

    A co to jest wartość rynkowa? Według mnie taka po jakiej umowa
    kupna-sprzedaży dochodzi do skutku.
    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 6. Data: 2003-06-06 12:35:09
    Od: "Yennifer" <y...@a...p>

    Użytkownik <s...@s...pl Slawomir Dabrowski)> napisał w wiadomości

    > A co to jest wartość rynkowa? Według mnie taka po jakiej umowa
    > kupna-sprzedaży dochodzi do skutku.
    > --
    >
    > Sławomir Dąbrowski

    A jezeli wartosc umowy kup -sprzed wynosi 5 pln - to tez uznasz to za
    wartosc rynkowa lokalu?

    --
    pozdr.
    Yenn

  • 7. Data: 2003-06-06 12:49:26
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Fri, 6 Jun 2003 14:35:09 +0200, "Yennifer" <y...@a...p>
    wrote:

    >Użytkownik <s...@s...pl Slawomir Dabrowski)> napisał w wiadomości

    >A jezeli wartosc umowy kup -sprzed wynosi 5 pln - to tez uznasz to za
    >wartosc rynkowa lokalu?

    A widziałaś taką umowę?
    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 8. Data: 2003-06-06 12:55:43
    Od: "Yennifer" <y...@a...p>

    > A widziałaś taką umowę?

    nie widzialam zadnej umowy kupna - sprzedazy lokalu.
    Co nie oznacza, ze ich nie ma.

    --
    pozdr.
    Yenn