  • 1. Data: 2005-12-31 03:17:16
    Temat: okres przechowywania
    Od: Mariusz Broński <v...@o...pl>

    Witam!
    Czy zmieniło się coś z okresem przechowywania dokumentów? Czy mogę 1.01.2006
    wyrzycić dokumenty z działalności gosp. prowadzonej w roku 2000?
    dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-31 05:31:13
    Temat: Re: okres przechowywania
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Mariusz Broński napisał:
    > Witam!
    > Czy zmieniło się coś z okresem przechowywania dokumentów? Czy mogę 1.01.2006
    > wyrzycić dokumenty z działalności gosp. prowadzonej w roku 2000?
    > dziękuję i pozdrawiam

    Nie możesz.

    pzdr

    Tomek

    ING Nationale-Nederlanden Polska OFE zarabia najwiecej dla swoich
    Klientow. Dolacz do prawie 2,2 mln tych, ktorzy dobrze wybrali...
    Przystap on-line: >>> http://link.interia.pl/f18eb <<<

  • 3. Data: 2005-12-31 08:15:32
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Mariusz Broński" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Czy zmieniło się coś z okresem przechowywania dokumentów? Czy mogę
    > 1.01.2006
    > wyrzycić dokumenty z działalności gosp. prowadzonej w roku 2000?

    1999

  • 4. Data: 2005-12-31 12:10:36
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Mariusz Broński <v...@o...pl> wrote:
    > Czy zmieniło się coś z okresem przechowywania dokumentów? Czy mogę 1.01.2006
    > wyrzycić dokumenty z działalności gosp. prowadzonej w roku 2000?

    Możesz wyrzucić dokumenty z 1999 (chociaż też nie do końca, bo mówimy
    tylko o przepisach podatkowych - ostatnio np. ZUS wymyślił, że żeby
    dostać emeryturę trzeba na wszelki wypadek trzymać dowody wpłat na ZUS
    z całego życia :) ).

    Dokumenty z 1999, bo oczywiście w naszym posr. kraju przepisy nie mogą być
    proste i przejrzyste (np. 'dokument musisz trzymać 6 lat'), tylko jest
    powiedziane, że musisz go trzymać 5 lat od końca roku, w którym upływał
    termin składania deklaracji rocznych za rok, w którym była zaksięgowana ta
    faktura.

    Czyli deklaracje za 1999 składasz w 2000 roku, więc dokumenty z 1999 musisz
    trzymać 5 lat od końca 2000 roku, czyli do końca 2005 roku.

    P.

  • 5. Data: 2005-12-31 19:28:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Dec 2005, Paszczak wrote:

> [...]
    > termin składania deklaracji rocznych za rok, w którym była zaksięgowana ta

    Gorzej:
    "księgi i związane z ich prowadzeniem dokumenty do czasu upływu okresu
    przedawnienia zobowiązania podatkowego."

    > Czyli deklaracje za 1999 składasz w 2000 roku, więc dokumenty z 1999 musisz
    > trzymać 5 lat od końca 2000 roku, czyli do końca 2005 roku.

    ...w wersji optymistycznej :)
    Jak w jakiś sposób okaże się że dokument z 1999 wpłynął na podatek
    w 2000 albo 2001 roku to odpowiednio dłużej...
    A klasyczne "wpływanie" to IMHO na przykład strata.
    Odliczana w latach następnych...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-01-01 07:58:40
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

> [...]
    > w 2000 albo 2001 roku to odpowiednio dłużej...
    > A klasyczne "wpływanie" to IMHO na przykład strata.
    Są jeszcze faktury zakupu ST ...
    Pozdrawiam
    Darek

  • 7. Data: 2006-01-01 17:08:27
    Od: d...@w...sobie.to

> [...]

    > w 2000 albo 2001 roku to odpowiednio dłużej...
    > A klasyczne "wpływanie" to IMHO na przykład strata.

    Czekajcie, teraz wyszla jakas nowelizacja przedluzajaca przedawnienia.
    Mam wrazenie, ze roku 2000 nie wywalimy teraz :)

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    41. Send flowers to your roommate, with a card that says, "I'm sorry.