    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: opony zimowe w koszty... ale co gdy >3500zł ?
    Date: Fri, 29 Oct 2010 22:42:26 +0200

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1010291719380.2620@quad>:

    > IMVHO liczy się to, czy pojazd już był w coś takiego wyposażony,

    IMHO pojazd, żeby został dopuszczony do ruchu (na warunkach PoRD), to przez
    chwilę powinien być wyposażony w 4 koła i kilka innych /specyfikantów/ ;P

    > opony się zużyły i są wymieniane.

    No to patrzę w warunki ubezpieczenia AC i czytam -- od 1 listopada do 31
    marca pojazd powinien być wyposażony w opony zimowe...

    > Aczkolwiek wiem, że w praktyce
    > nikt (?) się nie przejmuje, pytanie o "ulepszenie" pozostaje
    > otwarte, oczywiście przy spełnieniu pozostałych warunków ustawowych
    > (co przy "typowych" samochodach osobowych nie zachodzi - patrz niżej).

    Nie widzę niżej nic o tym, że gdy przyłapią(w razie gdy) mnie na letnich, w
    okresie podanym powyżej, to AC nie działa -- mam AC, czy nie mam od strony
    podatkowej? ;P

    > IMO - proste jak drut kolczasty: wyposażenie.
    > "składniki o jednostkowej wartości przekraczającej 1500 zł nie
    > zaliczane do środków trwałych". Pasuje? - pasuje.

    Mnie nie, bo zapis brzmi
    7) wyposażenie - rzeczowe składniki majątku, związane z wykonywaną
    działalnością, niezaliczone, zgodnie z przepisami ustawy o podatku
    dochodowym, do środków trwałych;

    P.S.
    Przepraszam, ale posłużyłem się linkiem, który podałeś

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]