    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: opony zimowe w koszty... ale co gdy >3500zł ?
    Date: Sat, 30 Oct 2010 19:33:22 +0200

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1010300819370.2636@quad>:

    > [...]

    > O ile wiem, wyposażanie samochodów w komplet kół *osobno* do jazdy
    > letniej i zimowej (albo jak kto woli: w dwa komplety kół o różnej
    > ch-ce) nie jest nijak wymagane do dopuszczenia do ruchu, a tym samym
    > mogę mieć poważne podejrzenie iż pojazd jest przystosowany tylko
    > do jednej ch-ki, przystosowanie do pracy w innych warunkach
    > niewątpliwie jest "wartością dodaną", a tym samym wypełnia warunek
    > "ulepszenia podatkowego" (z wyjątkiem kwoty), cbdu

    Czyli _podatkowo_ będzie lepiej się toczył na kołach z oponami A czy z
    oponami B od punktu X do punktu Y z prędkością odpowiadającą warunkom
    drogowym?
    Pominę szczegół, że opony zimowe wystarczają średnio na dwie zimy, a w lecie
    kończą się w okolicach maja, czyli jak ktoś kupił samochód w listopadzie
    (zimowe na osiach), to albo pojeździ do czerwca i kupi kolejne zimowe, które
    starczą do października, następnie kupi kolejne, które starczą do czerwca.
    Bo tak właśnie sugerujesz Gotfrydzie -- byle były "zimowe" i się zużyły

    Nie prościej założyć, że to są _po prostu_ opony, bez kompletu których
    pojazd samochodowy -- tak jak bez oleju silnikowego przejedzie jakiś krótki
    odcinek drogi.

    > A co ma zawarcie odrębnej umowy do *nabycia środka trwałego*?

    Ma tyle, że decydując się na taką a nie inna umowę AC wynegocjowałeś komplet
    opon zimowych przy nabyciu środka trwałego" Tylko, że ten środek trwały, tak
    jak każdy normalny samochód osobowy ma cztery koła i ewentualnie piąte koło
    zapasowe

    > To, że w wyniku takiej umowy *należy* go ulepszyć, w niczym nie
    > uchybia faktowi ulepszenia :)

    > Co Cię naszło w sprawie AC?

    Tak sobie rozmyślałem, czy AC za 5000PLN to w razie niczego to WNiP, koszt
    bezpośredni, czy ulepszenie -- a w razie czego i niespełnienia warunków AC
    to czy naprawa jest kosztem, czy nie ;P

    > CO KOGO OBCHODZI kwestia AC z p. widzenia kwalifikacji kosztu
    > podatkowego, za wyjątkiem kiedy ów koszt wynika ze szkody rzecz
    > jasna?

    Napisałem powyżej.

    > Kupił gość samochód, nadający się do DG, jego sprawa, może amortyzować
    > a wydatki zaliczać w koszt, może go również ulepszać.
    > Zawarł umowę ubezpieczenia, jego sprawa, podatkowo zyskał tyle że
    > w razie wypadku może wydatki na naprawę zaliczyć w koszt.
    > Ale to, że w zawartej umowie sam sobie ograniczył możliwość korzystania
    > z ubezpieczenia w okresie zimowym *jeśli nie ulepszy samochodu*
    > w niczym nie wpływa na spełnienie (lub nie) warunków "ulepszenia"!

    A teraz patrz niżej.

    > To poproszę o wyjaśnienie *CO* nie pasuje.

    Art. 5a. 2) składnikach majątkowych - oznacza to aktywa w rozumieniu ustawy
    o rachunkowości...

    i z tamtej ustawy:

    12) aktywach - rozumie się przez to kontrolowane przez jednostkę zasoby
    majątkowe o wiarygodnie określonej wartości, powstałe w wyniku przeszłych
    zdarzeń, które spowodują w przyszłości wpływ do jednostki korzyści
    ekonomicznych,
    Jakoś mi nie pasuje, żeby opony *bez samochodu* spowodowały wpływ u np.
    krawcowej.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]