    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 2 Nov 2010 00:40:29 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: opony zimowe w koszty... ale co gdy >3500zł ?

    On Sat, 30 Oct 2010, 'Tom N' wrote:

    > Bo tak właśnie sugerujesz Gotfrydzie -- byle były "zimowe" i się zużyły

    Nie, NIE TO.
    Twierdzę, że samochód ktory nigdy nie miał opon zimowych, po ich nabyciu
    doznaje "ulepszenia". Lepiej nadaje się do jazdy w zimie.
    Jeśliby jeszcze koszt jednostkowy przekraczał 3500 zł (o co w większych
    ciężarówkach nietrudno) to mamy i "ulepszenie podatkowe".

    > Nie prościej założyć, że to są _po prostu_ opony

    Nie, bo to nie założenie, a skutek.

    > Ma tyle, że decydując się na taką a nie inna umowę AC wynegocjowałeś komplet
    > opon zimowych przy nabyciu środka trwałego"

    A jeśli je już nabyłeś i poddajesz amortyzacji to nie mam uwag.
    Wyraźnie zastrzegałem, że mowa o przypadku kiedy samochód NIE był
    w nie wyposażony.

    > Tak sobie rozmyślałem, czy AC za 5000PLN to w razie niczego to WNiP, koszt
    > bezpośredni

    Oczywiście to drugie, bo niby czemu by miało być inaczej...
    Jakich CECH UŻYTKOWYCH nabywa samochód z okazji ubezpiecznie AC?
    Po zakupie opon zimowych zdecydowanie *lepiej jeździ* zimą.
    A po zakupie AC...?

    > czy ulepszenie -- a w razie czego i niespełnienia warunków AC
    > to czy naprawa jest kosztem, czy nie ;P

    Warunek uzależniający wliczenia wydatków na naprawę w KUP nie
    uzależnie tego prawa od podatkowego sposobu zaliczenia AC :P

    > Napisałem powyżej.

    No to ja nie rozumiem.
    Oczywiście to jest stwierdzenie faktu a nie pytanie i godzę się
    z konsekwencjami ;)

    > A teraz patrz niżej.

    > Art. 5a. 2) składnikach majątkowych - oznacza to aktywa w rozumieniu ustawy
    > o rachunkowości...
    >
    > i z tamtej ustawy:
    >
    > 12) aktywach - rozumie się przez to kontrolowane przez jednostkę zasoby
    > majątkowe o wiarygodnie określonej wartości, powstałe w wyniku przeszłych
    > zdarzeń, które spowodują w przyszłości wpływ do jednostki korzyści
    > ekonomicznych,
    > Jakoś mi nie pasuje, żeby opony *bez samochodu* spowodowały wpływ u np.
    > krawcowej.

    Powyższy zapis nie zawiera istotnego słowa: "samoistnych".
    Znaczy "wływ majątkowy" wynikłu z aktywów *może* być uzależniony od
    istnienia innych czynników (bez względu na to czym one są) - a w
    szczególności, jak widzę nie ma zakazu aby ów "wpływ" mógł być uzależniony
    od posiadania innych aktówów w postaci reszty samochodu.

    pzdr, Gotfryd