  • 1. Data: 2004-11-26 17:15:16
    Temat: osoba na umowie o dzieło
    Od: "FHULIKOR" <l...@n...pl>

    Witam

    mam małe pytanie związane z zatrudnieniem osoby nigdzie indziej nie
    zatrudnionej na umowę o dzieło.
    Nie wiem czy w ogóle mogę, więc bardzo proszę o radę.

    Prowadzę punkt handlowy - 2 razy w tygodniu - sprzedaż art. spożywczych i
    chcę żeby ktoś zastąpił mnie na te dwa dni przez okres mojej ciąży - osoba
    ta byłaby "na procencie" od sprzedaży i tylko tak wynagradzana. Chcę żeby
    było to zgodne z przepisami - ale oczywiście liczę na ograniczone koszty -
    osobie tej nie zależy na zusie.

    Czy mogę zatrudnić ją na umowę o dzieło?
    Jeśli tak jak to "przeprowadzić" i jakie koszty ponosić?
    Jeśli nie - na jakich zasadach zatrudnić - nie chcę zbytnio na umowę o
    pracę.

    Pozdrawiam i dziękuję
    Ewa

  • 2. Data: 2004-11-26 22:57:10
    Temat: Re: osoba na umowie o dzieło
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Nov 2004, FHULIKOR wrote:
    [...]
> [...]
    >+ osobie tej nie zależy na zusie.
    >+
    >+ Czy mogę zatrudnić ją na umowę o dzieło?

    Powiem tak: mam CO NAJMNIEJ wątpliwości.
    1. Widzę "okres świadczenia" a nie "termin wykonania dzieła"
    2. To jest "usługa" a nie "dzieło" (możesz pokazać materialną
    bądź prawną wartość którą w postaci "egzemplarza produktu"
    możesz sprzedać - lub dokument że już sprzedałaś ?)

    Hm...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2004-11-27 00:29:28
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

> [...]
    > bądź prawną wartość którą w postaci "egzemplarza produktu"
    > możesz sprzedać - lub dokument że już sprzedałaś ?)

    w najlepszym wypadku to moze byc potraktowane jako umowa zlecenia (z zusem
    prawdopodobnie), a co bezpieczniejszy prawnie wybor to umowa o prace

    chyba, ze ta osoba ma wlasna dzialalnosc, wowczas mozecie podpisac umowe
    miedzy firmami jak sie chce (niemal)