  • 11. Data: 2005-03-31 14:59:16
    Temat: Re: paragony na zwyklej drukarce?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.60.0503310854390.480@athlon
    > E tam, to ta logika widać taka łatwa się zrobiła :)
    > A mi się wydawało że oldMan wyraźnie zapisał: ABY paragon był
    > fiskalny to MUSI zawierać napis j.w.
    > Nijak z tego nie wynika że pojazd z 4 kółkami to koniecznie fura...

    Jak sobie na laserowce wydrukuję "paragon fiskalne" i bede wreczal klientom,
    to będę miał problemy z US?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/
    zatrudnię hakera do grządek

  • 12. Data: 2005-04-01 20:49:24
    Od: oldMan <h...@h...com.pl>

    Jan Werbiński napisał(a):
    > Użytkownik "oldMan" <h...@h...com.pl> napisał w wiadomości

    > Na pewno? Nie ma więcej wymagań?
    > Reasumując wystarczy sobie dopisac w wordzie "paragon fiskalny" i już?
    > Nie wiedzialem, że to takie łatwe.

    Zanim dojdziesz do tego co to jest "paragon fiskalny" poszukaj
    informacji o urządzeniach fiskalnych np. kasa fiskalna, drukarka
    fiskalna m.in..
    Może w tedy zrozumiesz że dokument sprzedaży może być zafiskalizowany
    (także faktura) oraz że może nie być zafiskalizowany. To zależy czy
    firma która wystawiła dokument sprzedaży musi lub nie dokonywać
    sprzedaży przez kasę fiskalną lub inne urządzenia fiskalizujące sprzedaż.

  • 13. Data: 2005-04-01 21:28:07
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > firma która wystawiła dokument sprzedaży musi lub nie dokonywać
    > sprzedaży przez kasę fiskalną lub inne urządzenia fiskalizujące

    wszyscy powtarzaja w kolko o zaleznosciach w jednym kierunku: kto musi
    wystawiac
    a ja pytam o zaleznosc odwrotną

    ustawa okresla warunki jakie spelnia paragon fiskalny aby nim byc, a chodzi
    o cos odwrotnego

  • 14. Data: 2005-04-01 21:35:43
    Od: oldMan <h...@h...com.pl>

    Jan Werbiński napisał(a):
> [...]
    > wystawiac
    > a ja pytam o zaleznosc odwrotną
    >
    > ustawa okresla warunki jakie spelnia paragon fiskalny aby nim byc, a

    Odwrotnie -to paragon nie musi być fiskalny. I może być nawet napisany
    odręcznie byleby zawierał wymagane dane.

  • 15. Data: 2005-04-01 22:08:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Mar 2005, Jan Werbiński wrote:

    > + Jak sobie na laserowce wydrukuję "paragon fiskalne" i bede wreczal klientom,
    > + to będę miał problemy z US?

    Przyznam że nie wiem - to jest jeszcze inna relacja :) mianowicie
    pytanie czy nazwa "paragon fiskalny" jest zastrzeżona.
    *Podejrzewam* iż może znaleźć się punkt zaczepienia... do czepiania
    się...
    Oczywiście taka kartka PF nie jest. Pytanie czy pod coś w stylu
    "oszustwo" nie da się podciągnąć.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2005-04-02 00:11:46
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > się...
    > Oczywiście taka kartka PF nie jest. Pytanie czy pod coś w stylu

    Ja też się przyczepię, ale do Gotfryda. A czy gdzieś jest napisane, że
    PF to tylko tremodruk ? Jeżeli jest zapisane w pamięci "fiskalnej" to
    moim zdaniem forma wydruku nie ma znaczenia - wręcz polecałbym robienie
    PF innym sposobem niż termo (po co jeszcze lodówka ? ) .
    Pozdrowienia
    Andrzej

  • 17. Data: 2005-04-02 08:06:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Apr 2005, Andrzej wrote:

    > + Ja też się przyczepię, ale do Gotfryda. A czy gdzieś jest napisane,
    > + że PF to tylko tremodruk ?

    Bynajmniej tak NIE sugerowałem.
    To jest twoja sugestia sugestii wynikająca prawnodopodnie z doświadczenia
    życiowego ;) czyli braku na rynku (a przynajmniej - w liczących się
    ilościach) innych technologii.

    > + Jeżeli jest zapisane w pamięci "fiskalnej" to moim zdaniem
    > + forma wydruku nie ma znaczenia

    ...pod warunkiem iż jest robiona przez zafiskalizowane *urządzenie* !

    Tj. pozwalające dokonywać wydruku jeden raz...
    Pamiętać trzeba że minister pozapisywał kilka "kfiatków" w rozporządzeniu
    takich choćby jak:
    ++++
    3) sporzšdzać równoczeœnie wydruki oryginałów i kopii
    paragonów dla każdej sprzedaży, wydruki raportów fiskalnych dobowych
    i raportów fiskalnych okresowych oraz mogš sporzšdzać faktury VAT
    i ich kopie,
    -----
    ...z czego wynika iż:
    - wydruki muszą być *równoczesne*
    - urządzenie j.w. MUSI drukować paragony i raporty oraz MOŻE
    drukować faktury i kopie faktur. Nie pamiętam jak stosowanej
    zasadzie prawnej jest po łacinie na imię :) ale wynika z niej
    że takie urządzenie NIE MOŻE umożliwiać wydruku niczego innego !
    Czyli odpada koncept z wyprowadzeniem gniazda do drukarki
    na zewnątrz kasy.

    > + - wręcz polecałbym robienie
    > + PF innym sposobem niż termo (po co jeszcze lodówka ? ) .

    W zupełności zgoda.

    Obawiam się tylko o cenę urządzenia w stylu drukarki laserowej
    spełniającej wymogi rozporządzenia.... powiedzmy iż łatwiej
    wyobrazić sobie taką konstrukcję z dwu "plujek" - tyle że
    jeśliby miały to być atramentówki "po 200 zł", to marnie
    widzę niezawodność takiej kasy. Pamiętamy iż niesprawność kasy
    oznacza wstrzymanie sprzedaży... :]

    Acha - rozporządzenie zdaje się ciągle z 4 lipca 2002 :)
    "w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszš odpowiadać kasy
    rejestrujšce, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników."

    Podejmujesz się produkcji ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2005-04-02 08:11:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Apr 2005, oldMan wrote:

> [...]

    > + Odwrotnie -to paragon nie musi być fiskalny. I może być nawet napisany
    > + odręcznie byleby zawierał wymagane dane.

    Jan pytał o przypadek dawania klientom w garść papierka zawierającego
    napis "paragon FISKALNY" - który to paragon jednak fiskalnym NIE JEST
    (tylko byłby tak opisany).
    IMHO istnieje zagrożenie że znajdzie się jakiś zapis w kategorii
    "przestępstwa przeciw dokumentom" - ale wskazać się go nie podejmuję.
    Możesz wskazać lub powiedzieć że twoim zdaniem takiego zapisu
    (z karnymi lub karnoskarbowymi konsekwencjami w razie wydawania
    klientów paragonów NIEFISKALNYCH opisanych jako FISKALNE) nie ma ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2005-04-02 13:28:30
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

> [...]

    > zasadzie prawnej jest po łacinie na imię :) ale wynika z niej
    > że takie urządzenie NIE MOŻE umożliwiać wydruku niczego innego !

    Chyba tu poszedłeś ponad lasem ;-) Zdelegalizowałeś właśnie drukarki
    fiskalne we wszystkich hipermarketach, gdzie kasa jest zintegrowana z
    terminalem obsługującym karty płatnicze ;-)

    M.

  • 20. Data: 2005-04-04 02:28:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Apr 2005, Maciej Bebenek wrote:

> [...]
    > + we wszystkich hipermarketach, gdzie kasa jest zintegrowana z terminalem

    Hm... a toto drukuje jeszcze jakiś raport "z karty" (czyli nie
    paragon i nie fakturę) czy jak ?
    Nie bij, ale do września 2003 uważałem używanie kart do płacenia
    (w .pl, nie mówię o cywilizowanych krajach... czyli z cywilizowanym
    prawem, IMO coś w IX.2003 zostało ucywilizowane :)) za zabronione.
    I tak z przyzwyczajenia karty *płatniczej* nie używam.... :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)