    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: paragony na zwyklej drukarce?
    Date: Sat, 2 Apr 2005 10:06:49 +0200

    On Sat, 2 Apr 2005, Andrzej wrote:

    > + Ja też się przyczepię, ale do Gotfryda. A czy gdzieś jest napisane,
    > + że PF to tylko tremodruk ?

    Bynajmniej tak NIE sugerowałem.
    To jest twoja sugestia sugestii wynikająca prawnodopodnie z doświadczenia
    życiowego ;) czyli braku na rynku (a przynajmniej - w liczących się
    ilościach) innych technologii.

    > + Jeżeli jest zapisane w pamięci "fiskalnej" to moim zdaniem
    > + forma wydruku nie ma znaczenia

    ...pod warunkiem iż jest robiona przez zafiskalizowane *urządzenie* !

    Tj. pozwalające dokonywać wydruku jeden raz...
    Pamiętać trzeba że minister pozapisywał kilka "kfiatków" w rozporządzeniu
    takich choćby jak:
    ++++
    3) sporzšdzać równoczeœnie wydruki oryginałów i kopii
    paragonów dla każdej sprzedaży, wydruki raportów fiskalnych dobowych
    i raportów fiskalnych okresowych oraz mogš sporzšdzać faktury VAT
    i ich kopie,
    -----
    ...z czego wynika iż:
    - wydruki muszą być *równoczesne*
    - urządzenie j.w. MUSI drukować paragony i raporty oraz MOŻE
    drukować faktury i kopie faktur. Nie pamiętam jak stosowanej
    zasadzie prawnej jest po łacinie na imię :) ale wynika z niej
    że takie urządzenie NIE MOŻE umożliwiać wydruku niczego innego !
    Czyli odpada koncept z wyprowadzeniem gniazda do drukarki
    na zewnątrz kasy.

    > + - wręcz polecałbym robienie
    > + PF innym sposobem niż termo (po co jeszcze lodówka ? ) .

    W zupełności zgoda.

    Obawiam się tylko o cenę urządzenia w stylu drukarki laserowej
    spełniającej wymogi rozporządzenia.... powiedzmy iż łatwiej
    wyobrazić sobie taką konstrukcję z dwu "plujek" - tyle że
    jeśliby miały to być atramentówki "po 200 zł", to marnie
    widzę niezawodność takiej kasy. Pamiętamy iż niesprawność kasy
    oznacza wstrzymanie sprzedaży... :]

    Acha - rozporządzenie zdaje się ciągle z 4 lipca 2002 :)
    "w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszš odpowiadać kasy
    rejestrujšce, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników."

    Podejmujesz się produkcji ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd