  • Data: 2007-06-12 13:28:59
    Temat: Re: pełna księgowość przelew i paragon
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Cze, 15:13, "GrzegorzP" <l...@w...pl> wrote:

    > Czy to jest poprawnie, że spółka z o.o. z pełną księgowością traktuje
    > przelew na konto jako przychód?

    Dla spółki z o.o. jak dla każdego podmiotu, przelew nie jest
    przychodem, ale zwykłą zapłatą należności. Przychodem jest sama
    sprzedaż, czyli wydanie towaru i wystawienie faktury.

    > Klient kupił produkt przez internet i wpłacił pieniądze na konto firmy.
    > Klient powinien otrzymać dowód zakupu w przesyłanym towarze.
    > Wg. mnie firma wystawia na kasie fiskalnej paragon, wrzuca do paczki i
    > wszystko jest ok.
    > Ale mój znajomy twierdzi, że to jest dla nich podwójny przychód. Pierwszy w
    > banku, a drugi zarejestrowany na kasie fiskalnej.
    > Twierdzi więc, że powinien wystawić fakturę na osobę fizyczną i wysłać
    > klientowi taką fakturę, a paragon podpiąć pod fakturę i zachować.
    > Wg. mnie to dziwne.

    Nie dziwne, właściwe :)
    Wystawiając fakturę sprzedaży dla osoby fizycznej, mając obowiązek
    fiskalizacji, spółka słusznie zachowuje dowód sprzedaży w postaci
    paragonu przy kopii faktury, bo w przeciwnym przypadku wystawiona
    faktura jest przychodem, i przychodem są również obroty z kasy
    fiskalnej.
    Gdyby nie zostawił paragonu przy fakturze, miałby zaksięgowaną fakturę
    jeden raz, a drugi raz przychód z paragonu fiskalnego. A do tego nie
    może dopuścić.

    Co prawda, gdyby nawet wydał ten paragon, to przy pełnej księgowości,
    a taka obowiązuje w sp. z o.o., taka sprawa na pewno by "wypłynęła" i
    daliby sobie radę spisując protoków i kserując kopię paragonu z rolki
    w kasie.

    Ale ogólna zasada jest taka, jak opisał ją znajomy prezes z tą
    różnicą, że nie wpłata na konto jest przychodem, ale wystawienie
    faktury.

    Pozdrawiam,
    Jagna :)