  • 1. Data: 2006-03-01 14:31:06
    Temat: pilne,kwoty w PIT-8B ??
    Od: "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl>

    witam

    chciałabym poprosić o pomoc w wyliczeniu z kwoty
    1782,65 zł brutto ile powinno być w PIT-8B z a2005rok?

    przychodu = 1782,65
    koszty uzyskania przychodu =?
    dochód=?
    zalickza na podatek=?
    wynagrodzenie dla osoby=?

    przy umowie-zlecenie
    nie odprowadzano składek na zus
    no i student

    czy przy umowie zlecenia jest możliwe, żeby potrącano 22% VAT??
    bo własnie tyle mi potrącono przy umowie zlecenia

    wynagrodzenie otrzymane w wysokości 1455,00zł

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-03-01 14:46:38
    Temat: Re: pilne,kwoty w PIT-8B ??
    Od: "taxer" <taxer <NOSPAM>@krynica.net.pl>

    Użytkownik "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl> napisał w wiadomości
    > przychodu = 1782,65 BRUTTO
    > koszty uzyskania przychodu =356,53
    > dochód=1426,12
    > zalickza na podatek=270,90
    > wynagrodzenie dla osoby=1511,75
    >
    > przy umowie-zlecenie
    > nie odprowadzano składek na zus
    > no i student

    to tak na szubkiego a co do vat-u to ktoś z ciebie żartuje.

    taxer

  • 3. Data: 2006-03-01 15:13:20
    Od: "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl>

    dziękuję :)

    no własnie ...od kiedy VAT 22% w umowie zlecenia !!!!!!!!!
    i jeszcze kobieta śmie mi wmawiać, że księgowa wyliczyła ten VAT

  • 4. Data: 2006-03-01 16:28:23
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    > no własnie ...od kiedy VAT 22% w umowie zlecenia !!!!!!!!!
    > i jeszcze kobieta śmie mi wmawiać, że księgowa wyliczyła ten VAT

    Prawdę mówiąc to możliwy jest vat od umów dzieł/zlecenia - ale to muszą
    być specyficzne warunki -> urzędy skarbowe mają ulotkę w jakich
    przypadkach jest (a raczej w jakich przypadkach nie ma vatu).

    Ale po pierwsze: to zleceniobiorca (czyli ty) wystawia rachunek do umowy
    zlecenia. Po drugie to aby móc doliczyć vat do takiej umowy najpierw
    musiałbyś się zarejestrować jako płatnik tego podatku (składać
    deklaracje vatowskie itp.) - więc 'księgowa' nie mogła o tak sobie
    wystawić rachunku z vatem. Ciekawe jest jak ona ten vat potem
    zaksięgowała sobie i go odprowadziła (za ciebie!) do urzędu
    skarbowego... imo to dziwne i niezrozumiałe.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2006-03-01 19:21:36
    Od: "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl>

    dzięki za info :)

    nie wiem skąd ta ichna księgowa vat wzięła?

    nie jestem płatnikiem vatu
    i nie składam żadnych deklaracji vatowskich

    podejrzewam, że nie odprowadzili mojej zaliczki na podatek
    bo jak zapytałam wponiedziałek szefowej, że nie dostałam PIT8B
    za zlecenie, i że poprawnej umowy też nie dostałam, i że jeśli PITu
    nie dostanę to zgłaszam skargę do skarbówki i PIPu
    to od razu do mnie zadzwoniła dyrektor tej firmy i mówiła mi,
    że podobno księgowa popełniła błąd
    i miała złożyć jakieś korekty w dniu wczorajszym
    i PIT ma do mnie dotrzeć

    tylko co wtedy jak się okaże że PIT jest źle wypełniony na inną kwotę?

  • 6. Data: 2006-03-01 21:28:21
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > nie dostanę to zgłaszam skargę do skarbówki i PIPu

    Tylko do skarbowki.
    PIPu nie interesuja umowy cywilnoprawne.

    Pozdrawiam
    SDD