  • 1. Data: 2009-04-16 15:33:32
    Temat: pitolenie36L i zaliczki na ubezp
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Witam
    w ubieglym roku zaliczki na ubezpieczenie zdrowotne odliczalam co
    miesiac na biezaco, spoleczne wrzucalam bezposrednio w koszty

    - czy teraz w picie 36L mam wprowadzic zaplacone skladki na
    ubezpieczenie zdrowotne i spoleczne, czy ktorys juz odliczyc nie moge?

    - jest pozycja czy zostaly zwrocone skladki za ubezpieczenie, za
    poprzedni rok (tak/nie) nie bardzo rozumiem o co chodzi

    - czy w naleznych zaliczkach wpisuje sie zaliczki za grudzien? (nie
    mialam tego policzonego) czy po prostu sie liczy nalezny podatek od dochodu?

  • 2. Data: 2009-04-17 06:52:24
    Temat: Re: pitolenie36L i zaliczki na ubezp
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 16 Apr 2009 17:33:32 +0200, Ania napisał(a):

    > w ubieglym roku zaliczki na ubezpieczenie zdrowotne odliczalam co
    > miesiac na biezaco, spoleczne wrzucalam bezposrednio w koszty

    Nie istnieje coś takiego jak zaliczka na ubezpieczenie zdrowotne. Masz
    chyba na myśli składki. Rozumiem, że te wrzucane w koszty wpisywałeś do
    PKPiR (bo oczywiście prowadzisz PKPiR a nie PK?)

    > - czy teraz w picie 36L mam wprowadzic zaplacone skladki na
    > ubezpieczenie zdrowotne i spoleczne, czy ktorys juz odliczyc nie moge?

    Nie możesz odliczyć tych, które wliczyłeś w koszty

    > - jest pozycja czy zostaly zwrocone skladki za ubezpieczenie, za
    > poprzedni rok (tak/nie) nie bardzo rozumiem o co chodzi

    Ja też nie rozumiem, bo na PIT-36L takiego pola nie widzę.

    > - czy w naleznych zaliczkach wpisuje sie zaliczki za grudzien? (nie
    > mialam tego policzonego) czy po prostu sie liczy nalezny podatek od
    > dochodu?

    Należną zaliczkę za grudzień płaci się do 20 grudnia w wysokości takiej
    jak za listopad. Potocznie nazywa się to "podwójną zaliczką za listopad".
    Rozumiem, że tak zalpłaciłeś więc masz to wpisać.

  • 3. Data: 2009-04-17 07:03:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 17 Apr 2009 06:52:24 +0000, jureq napisał(a):

    > Nie istnieje coś takiego jak zaliczka na ubezpieczenie zdrowotne. Masz
    > chyba na myśli składki. Rozumiem, że te wrzucane w koszty wpisywałeś do
    > PKPiR (bo oczywiście prowadzisz PKPiR a nie PK?)

    I masz na myśli oczywiście składki za ciebie a nie za twoich pracowników?