  • 1. Data: 2004-09-29 09:40:21
    Temat: RFD: pl.soc.prawo.rachunkowosc
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    -----------------RFD--(Request for Discussion)------------------

    Nazwa grupy: pl.soc.prawo.rachunkowosc

    Krotki Opis:
    Winien czy Ma, Koszty, Przychody ...

    Moderowana: NIE

    Opis:
    "Grupa służy przede wszystkim osobom chcącym samodzielnie
    prowadzić księgowość, co szczególnie na początku jest dosyć uciążliwe
    i sprawia wiele kłopotów. Często materiały drukowane nie wystarczają,
    pojawiają się dziesiątki pytań, na które odpowiedzi można szukac właśnie
    tutaj. Grupa jest także miejscem wymiany doświadczeń związanych z
    kontaktami z US, różnymi interpretacjami tych samych przepisów przez
    urzędy mieszczące się w różnych miastach. Właśnie tutaj można opisać
    własne sposoby wędrowania po meandrach rachunkowości, poczytać o
    nowinkach z tej dziedziny, dowiedzieć się jak w praktyce radzić sobie z
    prowadzeniem tej działalności, gdzie w internecie szukać przydatnych
    informacji.

    Na grupie zabronione jest reklamowanie biur rachunkowych.
    crossposting - NIE
    "

    Uzasadnienie:

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&q=
    zaksi%C4%99gowa%C4%87&btnG=Szukaj&meta=
    wątków dotyczących księgowania na grupie pl.soc.prawo.rachunkowosc grubo
    ponad 50

    podobnie pytania dotyczące Kosztów (tu z kolei naprzemian grupy
    pl.soc.prawo pl.soc.prawo.rachunkowosc
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&q=
    koszty&btnG=Szukaj

    podobnie z "przychodami" :
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&q=
    przychody&btnG=Szukaj

    i "Prowadzenie ksiag"
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&q=
    prowadzenie+ksi%C4%85g&btnG=Szukaj

    z pewnością byłoby tego dużo więcej gdyby powstała grupa
    pl.soc.prawo.rachunkowosc.
    Nazwy istniejących grup odbiegają od tej tematyki, co
    prawdopodobnie zniecheca potencjalnych "autorów" do pisania postów.

    pl.soc.prawo jest zbyt ogolnikowe,
    natomiast pl.soc.prawo.podatki zbyt "waskie" podatki to przeciez mala
    czastka rachunkowosci. pl.sci.ekonomiczne rowniez jest zbyt "ogolnikowa"
    grupa. Tutaj mozna rozmawiac np o zakladaniu dzialanosci, rodzaju spolek
    itp. natomiast pl.soc.prawo.rachunkowosc bylaby przeznaczona tylko i
    wylacznie prowadzeniu ksiegowosci. Dlatego uwazam ze jest to bardzo
    dobry pomysl i na pewno wiele osob na tym skorzysta.

    Zmiana opisu grupy np. pl.soc.prawo.podatki niewiele pomoże, zdecydowana
    większość użytkowników usenetu korzysta z windowsa + Outlook Express ktory
    to opisów grup
    niestety nie podaje.

    Autor propozycji: Przemysław Rokicki <p...@g...pl>

    Ogloszenie:
    pl.news.nowe-grupy
    pl.announce.newgroups
    pl.soc.prawo
    pl.soc.prawo.podatki
    pl.sci.ekonomiczne

    Czas trwania: tydzień

    -----------------RFD-KONIEC-----------------

  • 2. Data: 2004-09-29 11:33:13
    Temat: Re: pl.soc.prawo.rachunkowosc
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > większość użytkowników usenetu korzysta z windowsa + Outlook Express ktory

    Mijasz sie z prawda tym stwierdzeniem (ctrl +w)

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 3. Data: 2004-09-29 11:40:02
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    nie widze takiej potrzeby, a jeszcze bardziej zdezorientuje to osoby
    odwiedzajace grupy dyskusyjne
    srednia ilos watkow dziennie to ok 15, a w dni wolne zdecydowanie mniej
    grupa nie przezyje majac tak nikla ilosc osob zainteresowanych problemem
    gdyby zapytania zwiazane tylko z rachunkowoscia ginely w natloku tematow,
    byloby to zrozumiale
    teraz tak malo sie tu dzieje, ze nie widze potrzeby aby te dwa pokrewne
    tematy rozdzielac
    mozna tez stworzyc grupy vat, pdop, pdof i wiele innych, ale tylko w
    potrzebie duzego zainteresowania
    w chwili obecnej nie ma takiej potrzeby
    jestem wiec PRZECIW
    moze jednak zainteresowanie innych osob mnie zaskoczy, oczekuje wiec
    kolejnych glosow
    pozdrawiam
    grzess

  • 4. Data: 2004-09-29 12:31:26
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "grzess" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w chwili obecnej nie ma takiej potrzeby
    > jestem wiec PRZECIW
    > moze jednak zainteresowanie innych osob mnie zaskoczy, oczekuje wiec

    Dyskusja juz byla, calkiem niedawno i raczej niechetnie odniesiono sie do
    pomyslu.
    Widac pomyslodawca niedoczytal.

    Pozdrawiam
    LG

  • 5. Data: 2004-09-29 21:03:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Sep 2004, Łukasz Góralczyk wrote:

    >+ Użytkownik "grzess" <k...@w...pl> napisał
    [...]
    >+ > nie widze takiej potrzeby, a jeszcze bardziej zdezorientuje to osoby
    >+ > odwiedzajace grupy dyskusyjne

    W pełni zgoda.
    Jestem za wdrażaniem koncepcji żeby w temacie posta podawać
    klasę zagadnienia - np. [VAT], [KUP], [ZUS]... - na sporej części
    grup "takie coś" funkcjonuje, co błyskotliwśi ;) czytelnicy zauważają
    przed wysłaniem że większość postów ma "dziwne" temety i się
    dostosowuje :)
    [...]
    >+ > jestem wiec PRZECIW

    j.w. - "ja też" (przeciw)
    [...]
    >+ Widac pomyslodawca niedoczytal.

    IMHO to inna sprawa - puścił *formalną* machinę (na *.nowe-grupy)
    w ruch :) - to "ma za swoje". Przecież TSowi nie podpadnie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-09-30 09:20:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    >

    > IMHO to inna sprawa - puścił *formalną* machinę (na *.nowe-grupy)
    > w ruch :) - to "ma za swoje". Przecież TSowi nie podpadnie :)

    Dla porządku - tez jestem przeciw grupie .rachunkowość. Zdecydowanie
    przeciw.
    Nie sposób często odzielic problemów rachunkowych od podatkowych i albo
    zrobią się croposty, albo tematy się "rozejdą" i podublują. Dodatkowo
    podwoi się ilośc odpowiedzi "NTG". Zresztą sama miałabym kłopoty z
    zakwalifikowaniem cześci problemów.

    Za to bardzo podoba mi się koncepcja oznaczania postów.

    Maddy zgrypiała

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-09-30 12:48:42
    Temat: [WKF] Re: pl.soc.prawo.rachunkowosc
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Bynajmniej nie "W KILL FILE" lecz "W KWESTII FORMALNEJ"
    proponuje slowo wprowadzic w czyn:-)

    Zycze szybkiego powrotu do zdrowia!

    Pozdrawiam
    Lukasz Goralczyk

  • 8. Data: 2004-09-30 12:50:52
    Temat: wKF: [WKF]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Sep 2004, Łukasz Góralczyk wrote:

    >+ Bynajmniej nie "W KILL FILE" lecz "W KWESTII FORMALNEJ"
    >+ proponuje slowo wprowadzic w czyn:-)

    ...no, jakbym cicho siedział to byście pomyśleli że mnie nie ma ;)
    Wniosek widać w temacie :) (popularna praktyka przy skrótowcach)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)