    From: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: płatnik- wysylka z innego kompa
    Date: Wed, 4 Jan 2006 22:29:03 +0100

    JacekP zapodał(-a):
    > witam wszystkich
    > nie znam platnika a musze wyslac deklaracje
    > Osoba ktora to normalnie wysyla chwilowo nie ma netu
    > Znac na tym tez nie za bardzo sie zna ,ma wytlumaczopne co przycisnac itd.
    > Pytanie mam takie jak najprosciej wyslac to z innego komputera
    > Instalowac platnika i podlozyc katalog/plik ktory zawiera dane? jaki to
    > plik ?
    > Czy tez mozna zapisac sam dokument do wyslania i wyslac go w inny sposob
    > niz bezposrednio z platnika
    > Jezeli mozna to jaki to plik .
> [...]

    1/ Utworzyć na dysku katalog np. Platnik, tam wgrać bazę płatnika (będzie
    to prawdopodobnie plik .mdb, znajdujący się w katalogu Płatnika w podkatalogu
    Baza - wszystko jednak zależy od tego, gdzie została umieszczona - można
    to sprawdzić z programu płatnika; najczybciej to po prostu odszukać
    na dysku wszystkie pliki .mdb i wziąć ten, który ma najnowsze dane użycia
    (plik będzie miał pewnie nazwę Płatnik.mdb). Gorzej, jak Płatnik jest zrobiony
    na zewn. bazie SQL...

    2/ Zainstalować Płatnika w wersji tej samej (nie niższej), lub nowszej
    (od 2 stycznia 2005 dostępna jest aktualizacja do wersji F, jednak spokojnie
    można wysłać wersją E). W czasie instalacji nie tworzyć nowej bazy danych,
    tylko wskazać tą, którą skopiowaliśmy
    W czasie instalacji:
    - zostaniemy poproszeni o hasło do bazy danych (jest inne, niż administratora i
    zakładane
    przy pierwszej instalacji i tworzeniu bazy danych płatnika; jak Jej nie znasz, to bez
    problemu można je odzyskać na stacji roboczej, ale o tym nie chce mi się pisać)
    - zostaniemy poproszeni o hasło nowo tworzonego admistratora

    Teraz kolejna sprawa - aby zbyt łatwo po zdobyciu bazy danych (odzykanie nawet
    z bazy MDB hasła jest dość proste przy obecnej mocy obliczeniowej komputerów),
    należy wprowadzić do Płatnika certyfikat wydany przez ZUS dla danego płatnika
    (czyli zdobyć plik typu decyzja_51.wxx i zarejestrować w systemie).
    Dodatkowo należy pobrać z zewnętrznego (nadrzędnnego)
    centrum certyfikacji (Unizeto, jest na stronie) nowy CN-ZEW.

    Teoretycznie system jest gotowy... Po stworzeniu dokumentów można je wysłać,
    ale trzeba mieć (na dyskietce najlepiej) klucz prywatny, który otrzymano podczas
    tworzenia wniosku W03

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,