    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek belkowy
    Date: Sat, 17 Jun 2006 09:42:02 +0200

    ...@...c wrote:

    > Dziwne wydaje mi się to trochę - jeżeli mam 1 osobową DG to firma to
    > moje imię i nazwisko. Wszystkie pieniądze na koncie należą do mnie
    > jako firmy i jako osoby fizycznej. Jaka jest różnica jeżeli wypłacę
    > gotówkę w bankomacie i kupie sobie rower albo jeżeli kupie ten rower
    > przez płatność kartą z tego konta firmowego? Przecież chyba istotą
    > jest to aby ten rower nie wylądował w kosztach firmy?

    Różnica leży właśnie w tych przychodach "z konta", pewnych obowiązkach
    informacyjnych wobec ZUS i US, w wypadku przelewów zagranicznych
    inaczej wygląda kontrola dewizowa, w razie czego (jeśli dobrze
    pamiętam) mogą być odmienności w egzekucji komorniczej. W wypadku
    używania rachunku firmowego do rozliczeń prywatnych pojawia się
    podejrzenie, że wpływy na ten rachunek to są dochody z DG nie
    wykazywane dla potrzeb US. I podstawowy problem to to, że regulaminy
    niemal wszystkich rachunków "prywatnych" zakazują wykorzystywania ich
    do DG. Osobiście znam wypadek zamknięcia przez bank zgodnie z
    reglaminem i bez żadnego ostrzeżenia rachunku za jeden przelew
    przychodzący opisany jako "za fakturę VAT nr dla dla firmy Imię
    Nazwisko Nazwa".