    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek belkowy
    Date: Mon, 19 Jun 2006 14:57:33 +0200

    On Sat, 17 Jun 2006 ...@...c wrote:

    > Mi chodzi o to żeby nie stać się szcześliwym posiadaczem 3 pinów 3 kart,

    W cywilizowanych bankach piny ustawia się samemu a obowiązku posiadania
    jakiejkolwiek karty do konta nie ma.
    Tak, nie ustawia się takich samych pinów, to jest dobra zasada.
    Ale trzymanie spójnie wszystkich pinów metodą "i shift 5" (zamiast
    5 wybrać dowolną wartość od -9 do +9 :)) problem rozwiązuje.

    > 2 tokienów, 4 kodów do konta.

    Marudzisz :|

    > Dziwne wydaje mi się to trochę - jeżeli mam 1 osobową DG to firma to moje
    > imię i nazwisko. Wszystkie pieniądze na koncie należą do mnie jako firmy i
    > jako osoby fizycznej. Jaka jest różnica jeżeli wypłacę gotówkę w bankomacie
    > i kupie sobie rower

    Różnica jest kiedy ten rower wpiszesz do EST i odliczysz VAT.
    I tak samo patrz na konto: to co nazywane jest potocznie "majątkiem
    firmowym" poprawnie powinno być nazywane "majątkiem związanym z DG",
    i to samo dotyczy konta: prowadzący DG *deklaruje* że rower kupił
    na cele "związane z DG" lub nic nie deklaruje (i wtedy przyjmuje
    sie że kupił na cele osobiste).
    To samo IMO dotyczy konta... obroty na koncie gospodarczym z założenia
    "są związane" - o ile nieujęcie w koszcie czegoś co nie jest TH IMO
    nie jest problemem to nieuęcie w przychodzie wręcz przeciwnie.
    Więc potencjalnie trzeba tłumaczyć... (się :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)