  • Data: 2007-01-02 17:05:22
    Temat: Re: podatek od przedmiotów sprzedanych na allegro....
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 2 Jan 2007, Piotr wrote:

    > Pytam, bo wyczytałem w internecie że fiskus dobie ra sie do osób, ktore
    > sprzedały przedmiot powyzej 1000zł i nie zpałaciły podatku.

    Prawdopodobnie idzie Ci o INNY podatek.
    Ale ten podatek dotyczy przedmiotów "własnych" (formalna cecha
    szczególna: nabyte na użytek osobisty).
    W archiwach znajdziesz listę definicji działaności gospodarczej:
    jest ich kilka.
    Na pewno nawet jednorazowy zakup "w celu zbycia" podlega pod VAT,
    i parę przykładów interwencji US jest w archiwach tej grupy,
    wyszukiwarka (już z hasłem allegro) tu:
    http://groups.google.pl/groups/search?num=100&q=grou
    p%3A*.podatki+allegro
    ...jak wciśniej "zaawansowane zapytanie" możesz uściślać w tabelce.

    > Czy mnie tez dostyczy podatek?

    IMO co najmniej dwa (VAT i dochodowy), a bardziej (choć nie słychać żeby
    ścigali, chyba zadowalają się "sciganiem papierkologicznym") wypada
    się obawiać kwot które może chcieć ZUS :]

    pzdr, Gotfryd