  • Data: 2004-06-11 06:09:57
    Temat: Re: podatek od sprzedaży obrazu
    Od: "WSm" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Slayer" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:ca6aju$q1b$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    [...]
    Pozwolę sobie jednak wrócić do meritum dyskusji. Przeczytałem komplet
    wypowiedzi na temat i żadnej jasnej konkluzji nie znalazłem. Może ktoś by
    zechciał zreasumować, na podstawie jakiego rodzaju umowy i jak opodatkowanej
    (PCC, VAT, pod. doch.) dokonać sprzedaży _gotowego_, _isniejącego_ dzieła:
    1. osobie nie wykonującej DG - dla własnych celów (np. dekoracyjnych)
    2. osobie wykonujacej DG
    a. dla własnych celów (dekoracyjnych)
    b. do dalszego wykorzystania (w postaci rozpowszechniania "wizerunku" - np.
    jako ilustracja w materiałach reklamowych firmy).
    Celowo nie stosuję tu wyrażeń ustawowych typu "przejście autorskich praw
    majątkowych", "udzielenie licencji", aby przedstawić założenia wstępne z
    "oczyszczonym przedpolem".
    Zakładam, że znana jest nam definicja umowy o dzieło i taka umowa nie ma tu
    zastosowania ze względów oczywistych - dzieło jest zakupione w gotowej
    postaci z zasobów twórcy, a _nie jest zamawiane_ do wykonania.
    Dla zawężenia problemu moje pytanie dotyczy dzieł plastycznych.
    WSm