  • 1. Data: 2002-10-24 21:33:18
    Temat: podatek od sprzedazy samochodu
    Od: "Iza" <i...@w...pl>

    Sprzedalam samochod z 1500 zlotowym zyskiem przed
    uplywem 6 miesiecy od jego zakupu. Przez roztargnienie
    nie zglosilam tego w Urzedzie Skarbowym.
    Fakt ten mial miejsce w kwietniu tego roku.
    Czy jest mozliwosc skorygowania tego w rozliczeniu rocznym
    bez nakladania na mnie jakichkolwiek kar?

    iza

  • 2. Data: 2002-10-26 14:30:28
    Temat: Re: podatek od sprzedazy samochodu
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iza" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Fakt ten mial miejsce w kwietniu tego roku.
    > Czy jest mozliwosc skorygowania tego w rozliczeniu rocznym
    > bez nakladania na mnie jakichkolwiek kar?

    Powinna być złożona deklaracja PCC1. Czy została złożona? Jeśli temat
    wyjdzie, a wyjdzie, to masz problem. Wyjanśnij najpierw jak wygląda sprawa z
    PCC1.
    Rozliczenie roczne nie ma nic do PCC1
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-10-26 15:45:52
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >

    > Powinna być złożona deklaracja PCC1. Czy została złożona? Jeśli temat
    > wyjdzie, a wyjdzie, to masz problem. Wyjanśnij najpierw jak wygląda sprawa

    Ale ma do PDOF.

    KArol

  • 4. Data: 2002-10-26 18:24:15
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale ma do PDOF.

    Zgoda, do PDOF ma, ale po to jest składana deklaracja PCC1.

    > KArol

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-10-26 19:26:10
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Oct 2002, Sławomir Malibo wrote:

> [...]
    >+ > Ale ma do PDOF.
    >+
    >+ Zgoda, do PDOF ma, ale po to jest składana deklaracja PCC1.

    IMO to PCC1 to jedno (do PCC, jak sama nazwa IMHO wskazuje),
    a zaległe PD to drugie (i korekta PIT-3X, jak sama nazwa nie wskazuje :))

    Dedukcja US: PCC -> PIT owszem, ma prawo zadziałać ;), ale
    ściśle rzecz biorąc to Iza pytała o rozliczenie roczne.
    A *po to* to składa się korektę PIT-3X ! -:)
    Owszem, być może nie zdaje sobie sprawy że chodzi o dwa
    różne podatki... i że odpowiada za odprowadzenie obu !
    (niezależnie jak się umówili przy sprzedaży).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-10-26 19:40:24
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości

    > Dedukcja US: PCC -> PIT owszem, ma prawo zadziałać ;),

    Smiejesz się. Podaj w takim razie sposob w jaki ma to zadzialac?
    Ci od PCC poinformuja tych od PDOF? O czym?

    > A *po to* to składa się korektę PIT-3X ! -:)
    > Owszem, być może nie zdaje sobie sprawy że chodzi o dwa
    > różne podatki... i że odpowiada za odprowadzenie obu !
    > (niezależnie jak się umówili przy sprzedaży).

    Iza napisala, ze sprzedala i zarobila na tej sprzedazy. Czyli na 100% wie o
    jaki podatek chodzi :-)
    (zwlaszcza, ze pisala juz o tym na pl.soc.prawo :-)
    Natomiast PCC prawdopodobnie zaplacil (i zlozyl deklarcje) nabywca, ktory
    moglby miec klopoty z przerejestrowaniem samochodu, gdyby tego nie uczynil.
    I pytanie pomocnicze: czy w deklarcji rocznej "takie" przychodzy maja
    oddzielną rubryke?

    Karol

  • 7. Data: 2002-10-26 20:24:58
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Oct 2002, Karol wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik [...]
    >+ > Dedukcja US: PCC -> PIT owszem, ma prawo zadziałać ;),
    >+
    >+ Smiejesz się. Podaj w takim razie sposob w jaki ma to zadzialac?

    No dobrze, przy 1500zł trudno zrobić :]
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ Iza napisala, ze sprzedala i zarobila na tej sprzedazy. Czyli na 100%

    Prawda. Dlatego skomentowałem "jak wyżej": to Sławek sugerował
    że "po to jest PCC" na co protestowałem że PIT-3X ;)

    >+ I pytanie pomocnicze: czy w deklarcji rocznej "takie" przychodzy
    >+ maja oddzielną rubryke?

    Karolu, a to pytanie to z jakim podtekstem ?
    Że "nie będzie widać" ? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-10-26 20:34:02
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

    > Karolu, a to pytanie to z jakim podtekstem ?
    > Że "nie będzie widać" ? ;)

    Juz bez zadnych podtekstów :-)
    Probuje poczytac w sieci o PDOF od takiego przychodu i mam problemy :-)
    Ale juz wiem gdzie zrobilem błąd.
    Szukałem "ruchomości", a to przeciez sa "inne rzeczy".

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 9. Data: 2002-10-27 10:07:44
    Od: "Iza" <i...@w...pl>

> [...]
    > >

    > Powinna być złożona deklaracja PCC1. Czy została złożona? Jeśli temat
    > wyjdzie, a wyjdzie, to masz problem. Wyjanśnij najpierw jak wygląda sprawa

    Niestety nie mam pojęcia czy cokolwiek bylo zlozone (z mojej strony na pewno
    nic).
    Sytuacja wygladała tak: zostal sprowadzony dla mnie samochod z Niemiec.
    Wszelkie koszty transportu oraz celne ja pokrylam, jednakze pojazd nie
    sprostal
    moim oczekiwaniom. Zdecydowalam sie go sprzedac do komisu. Komis odsprzedal
    ten pojazd osobie trzeciej. Nie posiadam umowy pomiedzy mną a osoba kupujacą
    pojazd z komisu.
    Niestety, wiem ze moje zaniedbanie podatkowe pochodzi z niewiedzy, jednak
    chce byc w porzadku wobec Urzedu Skarbowego. Prosze o rade jak z tego w
    miare
    pozytwnie wybrnąc.
    Skroty PCC1 niestety niewiele mi mowią :(.

    Iza

  • 10. Data: 2002-10-30 19:16:35
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    po przeczytaniu waszych odpowiedzi musze stwierdzic ze niewiele z tego
    rozumiem, ale do tematu --mysle ze wystarczy jak złozysz do 30-04-2003
    rozliczenie " pit" za 2002 i w poz. przychody inne wykazesz dochod ze
    sprzedazy smochodu
    deklaracja pcc nie martw sie ,zaplacil nabywca , inaczej nie zarejestrowalby
    samochodu
    jacek