  • 1. Data: 2002-10-24 17:42:02
    Temat: Kasa fiskalna dla amatora ;)
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    W końcu wpadłem w kase fiskalną, co było nieuniknione ;)
    Jestem w VAT, KPiR, działalność od 2001. Próg 40.000zł netto sprzedaży
    przekroczyłem na początku października i teraz czy musze powiadomić o tym
    Urząd Skarbowy po tem kupić kasę fiskalną, z dokumentem zakupu przed
    instalacją udać sie ponownie w celu rejestracji i od kiedy wbijać na kasę,
    czy id początku miesiąca czy można w środku?
    Czy obowiązek będzie mne dotyczył od 1.12 czy od 1.01.2003? Jakie terminy na
    powiadomienie US?
    Z góry dzieki za odpowiedzi :)

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <----------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << Sklep internetowy "Arcomp"<----> http://www.arcomp.com.pl >>

  • 2. Data: 2002-10-24 18:05:48
    Temat: Re: Kasa fiskalna dla amatora ;)
    Od: "Dariusz Domagała" <i...@n...com.pl>

> [...]
    > Urząd Skarbowy po tem kupić kasę fiskalną, z dokumentem zakupu przed
    > instalacją udać sie ponownie w celu rejestracji

    ?????
    A po co z dokumentem zakupu leciec do US?

    US skarbowy powiadamia sie na minumum jeden dzien przed fiskalizacja o tym
    ze beda zainstalowane kasy (nalezy podac dokladna liczbe i miejsce
    instalacji)
    To jest wszystko co nalezy dokonac przed fiskalizacja (poza oczywiscie
    zakupem kas(-y))

    > i od kiedy wbijać na kasę,
    > czy id początku miesiąca czy można w środku?
    > Czy obowiązek będzie mne dotyczył od 1.12 czy od 1.01.2003?

    Termin obowiazujacy to od 01.01.2003r. Kase mozna fiskalizowac wczesniej
    jednak nie pozniej niz 31.12.2002r.

    > Jakie terminy na
    > powiadomienie US?

    US nalezy powiadomic w ciagu 7 dni od daty fiskalizacji.

    > Z góry dzieki za odpowiedzi :)
    >
    > --
    Darek

  • 3. Data: 2002-10-25 08:53:59
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > A po co z dokumentem zakupu leciec do US?

    Niektóre US wymagaja faktury zakupu oraz jeszcze KP lub potwierdzenia wplaty
    calosci na konto bankowe. W przepisach jest napisane, ze kasa musi byc
    wlasnoscia podatnika i na to sie powoluja zadajac w/w dokumentow. Czasami
    zrobia jeszcze kontrole krzyzowa.
    Darek

  • 4. Data: 2002-10-25 09:13:43
    Od: "milano" <k...@o...pl>

> [...]
    > calosci na konto bankowe. W przepisach jest napisane, ze kasa musi byc
    > wlasnoscia podatnika i na to sie powoluja zadajac w/w dokumentow. Czasami

    moi klienci czasami po jakims czasie wracaja po KP lub oswiadczenie ze kasa
    zostala zaplacona w calosci. ale zadnych kontroli krzyzowych u mnie nie
    bylo.

    procedura po koleji
    zgłaszasz ze w miesiacu takim a takim zakupisz kase fiskalna w ilosci szt
    Rejstracji na kasie fiskalnejj rozpoczynam od dnia ....
    oczywiscie musisz tu podac swoje dane nim regon i cos ty za jeden
    niektore US maja gotowe druczki ale wiekszosc przyjmuje zgloszenie napisane
    z reki ;)

    Kupujesz kase, i po fiskalizacji dokonanej przez serwis, na druku ktory
    czesto jest dolanczany do kasy fiskalnej lub dostarczony przez serwis
    ewentualnie pobrany z US wypelniasz i skladasz w US do 7 dni od dnia
    fiskalizacji. (my to robimy za klienta wszytko a klient dostaje tylko kopie,
    potwierdzenie z US)

    Dobrze jest kupic kase fiskalna jak najwczesnij by sie na niej nauczyc
    pracowac, ewentualnie uzgodnic jakies zmiany z serwisem dotyczace
    zaprogramowania kasy tak by bylo ci wygodnie i łatwo zapamietac co gdzie
    masz.

    To tyle
    krzysztof

  • 5. Data: 2002-10-25 09:43:56
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl> wrote in message
> [...]
    > instalacją udać sie ponownie w celu rejestracji i od kiedy wbijać na kasę,
    > czy id początku miesiąca czy można w środku

    W praktyce nalezy wybrac starannie firme, ktora dostarczy i bedzie
    serwisowac kase....
    Oni reszte wyjasnia.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-10-25 18:24:28
    Od: "Dariusz Domagała" <i...@n...com.pl>

> [...]
    > calosci na konto bankowe. W przepisach jest napisane, ze kasa musi byc
    > wlasnoscia podatnika i na to sie powoluja zadajac w/w dokumentow. Czasami

    W pytaniu bylo stwierdzenie ze z faktura nalezy leciec do US w momencie
    zakupu
    kasy fiskalnej na co zapytalem pytaniem: po co?

    To o czym mowisz moze mies miejsce, ale nie musi, dopiero po fiskalizacji, a
    scislej mowiac w momencie rozliczenia deklaracji VAT7 w ktorej ujety jest
    zakup kasy fiskalnej.

    Darek

  • 7. Data: 2002-10-25 21:35:11
    Od: mm01 <m...@p...fm>

    Użytkownik Arkadiusz Piotrowski napisał:
    > W końcu wpadłem w kase fiskalną, co było nieuniknione ;)
    > Jestem w VAT, KPiR, działalność od 2001. Próg 40.000zł netto sprzedaży

    hola hola, nie netto!!!!, liczy sie brutto, i nie ze sprzedazy ogółem
    tylko na rzecz osób fizycznych nie prowadzacych dział. gospodarczej... .
    szczegóły:
    http://podatki.onet.pl/1066687,vat.html

    pozdrawiam
    mm01

  • 8. Data: 2002-10-26 17:02:13
    Od: "Dariusz Domagała" <i...@n...com.pl>

    > hola hola, nie netto!!!!, liczy sie brutto, i nie ze sprzedazy ogółem
    > tylko na rzecz osób fizycznych nie prowadzacych dział. gospodarczej... .
    > szczegóły:
    > http://podatki.onet.pl/1066687,vat.html

    Owszem to drugie tak tzn. na rzecz OFNPDG, ale brutto?? - jestes tego
    pewien??

    Darek

  • 9. Data: 2002-10-30 16:56:02
    Od: "Miron" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Dariusz Domagała" <i...@n...com.pl> napisał w wiadomości

    > Owszem to drugie tak tzn. na rzecz OFNPDG, ale brutto?? - jestes tego
    > pewien??
    >
    > Darek

    W rozporzadzeniu o kasach fiskalnych jest napisane ...obrot na rzecz osob
    fizycznych... . Obrotem w rozumieniu ustawy o podatku VAT (art 15) jest
    kwota nalezna z tytulu sprzedazy pomniejszona o kwote podatku. Jak z tego
    wynika kwota 40 000 zł - to kwota netto.
    Jezeli podatnik rozpoczal wykonywanie dzialalnosci gospodarczej w roku 2002
    to obowiazek fiskalizacji kasy powstaje z dniem przekroczenia kwoty 20000
    zl.(sprzedaz na rzecz osob fizycznych ....). Jezeli dzialalnosc
    gosp.prowadzona byla wczesniej do obowiazek instalacji kasy powstaje po 2
    miesiacach od momentu przekroczenia kwoty 40 000 zl. Te dwa miesiace liczy
    sie od konca dnia miesiaca w ktorym nastapilo przekroczenie kwoty 40 000 zl.
    Pozdrawiam
    Miron