    From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek od wynajmu mieszkania
    Date: Tue, 15 Jul 2008 18:13:45 +0000 (UTC)

    Wwieslaw <u...@o...pl> napisal:

    > Najpozniej przed uzyskaniem pierwszego dochodu z najmu powinna zglosic
    > do naczelnika wlasciwego urzedu skarbowego (wlasciwego ze wzgledu na
    > miejsce zamieszkania, czyli tam gdzie sklada zwyczajowo PIT) deklaracje
    > o zamiarze uzyskiwania dochodow z najmu i wyborze ryczaltu jako metody
    > opodatkowania.
    >
    > 8,5% do limitu chyba 4000EUR, 20% powyzej
    >
    > Wada - nie mozna odlicacz kosztow, ale IMO przy najmie i 2,3 progu w PIT
    > warto ryczaltowac :)
    >
    > FUT na pl.soc.prawo.podatki

    Ale nalezy dodac, ze nasze MF planuje przywalic obowiazkowo
    wszystkim wynajmujacym obowiazkiem fiskalizacji. Kasa kosztuje
    tak ok. 2000 zl plus wymagane serwisy okresowe. Uczciwosc moze
    sie nie oplacac, a kalkulacja uwzgledniajaca ksozt zakupu kasy
    moze nie byc lyknieta przez klienta. Ja tu czuje smrod lobbingu
    biur posrednictwa wynajmu.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek