eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipodroze sluzbowe przedsiebiorcy - koszty uzyskania przychodu › Re: podroze sluzbowe przedsiebiorcy - koszty uzyskania przychodu
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podroze sluzbowe przedsiebiorcy - koszty uzyskania przychodu
    Date: Wed, 8 Sep 2004 08:52:19 +0200

    On Tue, 7 Sep 2004, mcgregor wrote:

    >+ "Mieczysław" <m...@U...pl> wrote
    >+ > [...] mcgregor napisał(a):
    >+ >
    >+ > > Poza tym dyrektywy unijne mowia ze przedsiebiorca nie moze miec warunkow
    >+ > > gorszych niz pracownik
    >+ >
    >+ > A mógłbyś podać w ktrej dyrektywie to zapisane. Przydałoby mi się do innej
    >+ > sprawy.
    >+
    >+ Niestety nie udalo mi sie czegos konkretnego znalesc. Powyzsza informacje
    >+ zaciagnalem z artykulu ponizej
    >+ http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/27.html?numer=1261
    #

    Akurat powyższy artykuł rozpatruje dość konkretny przepis, wyraźnie
    zwalniający przychody z "b) podróży osoby niebędącej pracownikiem"
    - pod warunkiem nie uznania za KUP (art. 21.13 ustawy).
    Osobno wielkimi literami jest przepis limitujący wyjazdy służbowe
    uznane za KUP (art. 23.1.52).
    Sam przepis *pozwalający* na wyznaczenie wartości delegacji jest
    w rozporządzeniu MPiPS:
    http://podatki.pl/bap1.php/191202.htm
    ...zaś prawo do odliczenia (o ile nie uznano za KUP) sformułowano
    właśnie przez zapis w ustawie:
    ++++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [...]
    16) diety i inne należności za czas:
    [...]
    b) podróży osoby niebędącej pracownikiem
    - do wysokości określonej w odrębnych ustawach lub w przepisach
    - do wysokości określonej w odrębnych ustawach lub w przepisach
    wydanych przez ministra właściwego do spraw pracy w sprawie
    wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących
    pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej
    jednostce sfery budżetowej, z tytułu podróży służbowej na
    obszarze kraju oraz poza granicami kraju, z zastrzeżeniem
    ust. 13,
    ----

    Tam nie ma przepisu "wszystko co przysługuje pracownikowi" ale
    "diety od przejazdów służbowych" ! *TYLKO*.
    No i ... gdzie ta Unia (a raczej jej dyrektywa) ??
    W artykule ani słowa...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)