eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipodroze sluzbowe przedsiebiorcy - koszty uzyskania przychodu › Re: podroze sluzbowe przedsiebiorcy - koszty uzyskania przychodu
    From: "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podroze sluzbowe przedsiebiorcy - koszty uzyskania przychodu
    Date: Sat, 11 Sep 2004 01:03:40 +0200

    news:Pine.WNT.4.60.0409080829060.-899209@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > - do wysokości określonej w odrębnych ustawach lub w przepisach
    > wydanych przez ministra właściwego do spraw pracy w sprawie
    > wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących
    > pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej
    > jednostce sfery budżetowej, z tytułu podróży służbowej na
    > obszarze kraju oraz poza granicami kraju, z zastrzeżeniem
    > ust. 13,
    > ----
    >
    > Tam nie ma przepisu "wszystko co przysługuje pracownikowi" ale
    > "diety od przejazdów służbowych" ! *TYLKO*.

    Twoja interpretacja jest dosc pesymistyczna, ale moze i realna z punktu widz
    enia zmagan z US.
    Wystepujac w obronie pracodawcy art. 21.1(16) interpretowalbym w
    nastepujacy sposob:
    Zgodnie z ustawa o podatku dochodowym od osob fizycznych
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    16) diety i inne należności za czas:
    a) podróży służbowej pracownika,
[...]

    Powyzszy art. mowi nie tylko o dietach ale takze o innych naleznosciach
    wolnych od podatku w stosunku do osob nie bedacych pracownikami.
    Naleznosci te oraz limity dotyczace podrozy poza granicami kraju sa
    okreslone w Dz.U.01.50.525 "Szczegolowe zasady ustalania nalzenosci
    przyslugujacych
    pracownikow z tytylu podrozy sluzbowych poza granicami kraju". Limity diet
    okreslone w tym rozporzadzeniu tycza sie takze pracodawcy, jednakze w
    rozporzadzeniu nie ma slowa pracodawca tylko pracownik. Rozporzadzenie to
    jednak w przypadku diet tyczy sie takz przedsiebiorcow.
    Wnioskujac ze inne naleznosci wolne od podatku tyczace sie pracodawcy
    (bedacego osoba fizyczna) sa okreslone w tym rozporzadeniu (istnieje jakies
    inne?)uwazam ze pracodawca jest rowniez uprawniony do 25% ryczaltu
    hotelowego w razie braku rachunkow za hotele.

    mcgregor