    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podstawy ksiegowosci ...
    Date: Tue, 21 Mar 2006 08:40:04 +0100

    dareksin wrote:

> [...]
    > przychodow i rozchodow
    >
    > prosze o sprawdzenie mojego zrozumienia tematu
    >
    > miesieczne koszty - zakupy
    > 100zl netto
    > 22 zl vat
    > 122zl brutto
    >
    > miesieczne przychody
    > 200zl netto
    > 44 zl vat
    > 244zl brutto
    >
    > dochod 200-100=100zl od tego 19% podatek dochodowy czyli 19zl
    > vat 44-22=22zl zwracam do US
    >
    > czyli kwoty brutto sa tu do niczego nie potrzebne?

    Jeśli jesteś czynnym podatnikiem VAT, to masz rację

    > czy moglbym rowniez prosic o dwie kwoty?
    > chodzi mi o kwote do zaplaty do zus od osoby prowadzacej dzialalnosc
    > gospodarcza
    > stan np. na luty 2006r

    To zależy czy działalność kewalifikuje się do obniżonego ZUS
    zobacz http://podatki.pl/informacje/parametry.php5

    > 1. kompletny zus
    > 2. jesli mam stopien niepelnosprawnosci i pracuje ( rowniez oprocz
    > swojej firmy )

    To zależy czy zarabiasz co najmniej pensję minimalną. Jeśli tak to
    płacisz tylko zdrowotne.

    > czy cos niepelnosprawnosc tu zmienia?

    Z tego co wiem to nic nie zmienia. Zdaje się, że nadal zmienia
    pobieranie renty, ale to też już się kończy.