    From: "Sosik" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pomoc dg
    Date: Wed, 19 Feb 2003 08:56:50 +0100

    Użytkownik "marcin" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b2tdq8$dg$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Potrzebuję pomocy w pewnej sprawie. Jestem zatrudniony na umowe o pracę.
    > Żona nie pracuje. Chcemy otworzyc działalność. Jak otworzymy na nią to
    > zapłacimy około 600 zl składki. Jeśli na mnie to około 100 zł. Tą
    > działalność (sklep) będzie prowadzić żona, będzie tam sprzedawać. Chcemy
    > obejść choć na początku te wysokie składki ZUS. Czy jest możliwość prawna
    na
    > to, ażeby działalność była na mnie, ja żonę zatrudniam i nie płacimy tych
    > 600 zł. W ZUS-ie powiedzieli mi, że nie ma takiej możliwości. Prosze o
    > pomoc. Z góry dziękuję. Pozdrawiam. Marcin

    witam,

    może źle kombinuje ale mam podobny problem i kombinuje tak:
    - moja narzeczona pracuje - na nią zakładam działalnośc i płacę tylko ok.
    100 zł zdrowtego (które i tak odliczam ???)
    - ja nie pracuję - więc ona zatrudnia mnie, na umowę o pracę, na 80% min.
    płacy (ok. 700 zł) i od tego płacimy normalne składki (ok. 200 zł)

    proszę o odpowiedź czy dobrze myślę.
    i jeszcze jedno co będzie jeżeli to nie narzeczona tylko żona - tzn. w
    momencie otwierania działalności jeszcze nie jesteśmy małżeństwem a w
    momencie mojego zatrudnienia już tak ??

    z góry dzięki za pomoc, pozdrowienia
    Sosik