    From: Slayer <nospam@aga!mz@op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pomocy...;-P
    Date: Wed, 23 Jun 2004 14:01:09 +0200

    Łukasz Góralczyk napisal(a) byl(a):

    > Przyznam sie, ze dalej nie rozumiem charakteru tej pracy i to moze budzic
    > watpliwosci US.

    I budzi. Zlecenie generalnie polegało na szeroko rozumianym pilnowaniu
    kotraktów. Zleceniobiorca zobowiązał się do tego, że będą one
    realizowane, płacone itp i że on tego dopilnuje. Mając skromne grono
    własnych pracowników nieposiadających okreśłonej wiedzy - przyjęliśmy
    ofertę.

    > Teraz bede tworzyl wiec krytyczne komentarze mile widziane:
    >
    > Umowa zlecenia jest umowa starannego dzialania - wiec jezeli nie wniosles
    > zastrzezen i zaplaciles widocznie uznales, ze praca byla wykonana starannie.
    > A widac byla, bo Ty miales lepsze wyniki na sprzedazy akurat kiedy
    > podejmowane byly dzialania wynikajace z umowy zlecenia - to mozna
    > potraktowac jako przeslanke dla US.

    Owszem, zwłaszcza, że umowę wypowiedzieliśmy w okresie, który nie
    podlega aktualnie kontroli - i obroty spadły.

    > Szkoda - domniemuje - ze nie bylo w umowie ani slowa o sposobie kontroli
    > tych pracownikow (np. podpisywanie listy itp...) - moze warto poszukac
    > jakiegos sladu pracy pracownikow innego niz umowa i lsty plac. A na koniec
    > zawsze zostaja pracownicy, ktorzy pracowali i ktorzy pobrali wynagrodzenia i
    > za ktorych odprowadzono podatek... Wiec to tez moze byc argument gdyby
    > zaczela sie ostrzejsza wymiana zdan.

    Sprawa wyglądała tak: ja robię swoją robotę. Jak - moja sprawa, ty się
    nie wtrącaj. Będziesz zadowolomy - zapłacisz, nie - to nie. Moje ryzyko.
    Efekt - nie posiadamy żadnych raportów itp. Zresztą stoimy na
    stanowisku, że żaden przepis od nas tego nie wymaga.

    > Moze ktos jeszcze cos wymysli, ale IHMO na podstawie takich przeslanek jaki
    > maja - czyli domnieman - raczej niewiele moga Ci zrobic, a ponadto jest -
    > wreszcie - spore zainteresowanie praca urzednikow, wiec moze nie odwaza sie
    > przylozyc kary (za nic) a potem udowadniac Ci przestepstwa.

    Mam nadzieję.

    Dzięki za podtrzymanie na duchu. Będę walczył. Jestem otwarty na
    wszelkie sugestie.

    Pozdr

    Slayer