    From: "koment" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: postepowanie spadkowe problem (dosc dlugie)
    Date: Sun, 6 Aug 2006 12:51:00 +0200

    > Tak. Ja tam spadkologiem nie jestem, ale zmuszając do pracy googla :)
    > znajdziesz wątek w którym ktoś opisywał jak to działa: najpierw naczelnik
    > US musi wyrazić zgodę na taką transakcję, ze zgodą idzie się do
    > notariusza. Zapis jest w ustawie o podatku od spadków i darowizn
    > (że naczelnik może udzielić zgody).
    > Oczywiście zakładając że chętnego do kupna mamy na samym początku :)

    Hmm.. trudno mieć kupca od razu skoro w tamtym rejonie było się na
    Wszystkich Świętych i pogrzebach, ale ok rozumiem

    > No czekaj, spadkobierca dostał spadek - to biedny nie jest!

    Spadkobierca biedny by nie był gdyby mógł rozporządzać spadkiem który
    dostał, ale w opisywanej przeze mnie sytuacji to niemożliwe i wychodzi na to
    że w najlepszym przypadku zapłacimy ogromny podatek i g.. z tego bedzie, bo
    bez zgody pozostałych sióstr nie można nic sprzedać (gdyż sąd określił tylko
    że jest 1/3 spadku -a nie że konkretnie np dom czy grunt) więc nadal problem
    pozostaje

    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)