  • 1. Data: 2003-01-27 21:20:06
    Temat: potwierdzenie otrzymania zaliczki i zwrot
    Od: "andrzej" <a...@p...onet.pl>

    3 lata temu dalem zaliczke mechanikowi samochodowemu i wypadl mi pilny
    wyjazd za granice wiec naprawa zostala odlozona. Teraz on zwleka z naprawa.
    Nie wiem ile czasu jest wazne takie potwierdzenie i jak moge wyekzekwowac
    zwrot swoich pieniedzy wprzypadku gdyby sie nie wywiazal. Mam tylko
    podpisane pokwitowanie przyjecia zaliczki na naprawe.
    rgds
    andrzej

  • 2. Data: 2003-01-28 00:22:22
    Temat: Re: potwierdzenie otrzymania zaliczki i zwrot
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwrot swoich pieniedzy wprzypadku gdyby sie nie wywiazal. Mam tylko
    > podpisane pokwitowanie przyjecia zaliczki na naprawe.

    jak 3 lata mineły to po ptokach

    Wg KC masz:
    Art. 118. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi
    lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia
    okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy
    lata.

    Sark

  • 3. Data: 2003-01-28 00:31:26
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Sark" napisał:

> [...]
    przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia
    > okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności

    3 lata jeżeli DG<>DG
    IMHO w omawianym przypadku 10 lat bo dający zaliczkę nie prowadzi DG.

    Ryszard G.

  • 4. Data: 2003-01-28 09:45:35
    Od: "andrzej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ryszard G" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gospodarczej - trzy lata.
    >
    > 3 lata jeżeli DG<>DG
    > IMHO w omawianym przypadku 10 lat bo dający zaliczkę nie prowadzi DG.

    Dokladnie zaliczka dot. samochodu prywatnego i jak ja dawalem to jeszcze
    prowadzilem DG pozniej zlikwidowalem firme.
    andrzej