  • 1. Data: 2002-04-07 03:41:30
    Temat: pozyczka
    Od: "kuba" <p...@p...onet.pl>

    witam

    mam pytanie. chcialbym zeby moi rodzice pozyczyli mi pieniadze. jest to suma okolo 70
    tys zl.
    pieniadze zostana przeznaczone na zakup mieszkania. pozyczka bedzie nieoprocentowana
    i raczej nie bedzie scisle okreslonego terminu splaty(ale okolo 2 lat)
    czy trzeba od tego placic jakies podatki? jak sie do tego zabrac zeby potem fiskus
    nie czepial
    sie o to skad mialem pieniadze na mieszkanie - spisac jakas umowe?
    czy trzeba potem jakos udowadniac splate rat?
    bo zakladam ze gdyby moi rodzice chcieli mi dac te 70 tys to musialbym zaplacic
    podatek od
    darowizny, prawda?
    dodam ze tak naprawde rodzice chca mi dac okolo 20 tys a reszte rzeczywiscie im oddam
    ciagu jakis 2 lat.

    kuba

  • 2. Data: 2002-04-07 07:55:20
    Temat: Re: pozyczka
    Od: "Beata" <m...@i...pl>

    trzeba zarejestrować umowę w US na druku PCC1 - podatek 2% wartości

  • 3. Data: 2002-04-08 06:36:19
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Beata" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > trzeba zarejestrować umowę w US na druku PCC1 - podatek 2% wartości

    tak oczywiście wygląda prawidlowa odpowiedź z punktu widzenia ministra Belki

    Należy wykorzystać pełny limit DAROWIZNY na cele mieszkaniowe (rodzice dają
    ci darowizne na cele mieszkaniowe)

    Pozostałą kwotę można ewentualnie załatwić pożyczką

    AS