  • 1. Data: 2002-04-07 08:33:17
    Temat: pytanie
    Od: "Bankowy" <b...@g...pl>

    jestem studentem
    podliczajac kwoty z umow-zlecen wyszlo mi cos lekko ponad 3.000
    pytanie:
    czy dostane jakies zwroty podatku?
    czy w zwiazku z przekroczeniem "kwoty wolnej.." moge o tym zapomniec?
    z gory dzieki za odpowiedz

    pzdr
    Bankowy (ale na finansach sie nijak nie znam)

  • 2. Data: 2002-04-07 14:02:31
    Temat: Re: pytanie
    Od: "Leszek Kryński" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bankowy" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pytanie:
    > czy dostane jakies zwroty podatku?
    > czy w zwiazku z przekroczeniem "kwoty wolnej.." moge o tym zapomniec?

    Przyjmijmy, że zarobiłeś równe 3000 zł. Ponieważ nie piszesz brutto, czy
    netto. To wykonajmy tu dwa małe obliczenia.

    1. Brutto
    Należność brutto za zlecenia: 3000 zł.
    Zryczałtowany koszt uzyskania przychodów: 20%*3000=600 zł
    Podstawa opodatkowania (wszystkie zlecenia łącznie): 2400 zł
    Zaliczki na podatek dochodowy 20%*2400zł=480 zł
    ZUS: studenci są zwolnieni
    Podatek do zapłaty wg skali podatkowej 19%*2400 - 493,32 =0 zł
    Do zwrotu z US: 480 - 0 = 480 zł

    2. Netto (do ręki)
    Do ręki 3000 zł.
    Więc należność za zlecenia wynosiła ok. 3800 zł
    Zryczałtowane koszty uzyskania przychodów 20%*3800= 760 zł
    Podstawa opodatkowania (wszystkie zlecenia łącznie): 3040 zł
    Zaliczki na podatek dochodowy 20%*3040 = 608 zł
    ZUS j.w.
    Podatek do zapłaty wg skali podatkowej 19%*3040 - 493,32 = 577,6 - 493,32=
    84,28 zł
    Do zwrotu z US: 608 - 84,28 = 523,72 zł

    Twój konkretny przypadek może się różnić, jeśli np. uzyskałeś przychody z
    umów zlecenie opodatkowanych w formie ryczałtu (gdy kwota należności nie
    przekracza 136 zł) - nie ujmowanych w rocznym zeznaniu podatkowym. Nawet
    jeśli są i inne różnice, to zwrot nadpłaty podatku powinieneś dostać.

    Napisz, jeśli masz dalsze pytania lub możesz udzielić dalszych informacji.

    Pozdrawiam

    Leszek K.

    l...@p...onet.pl
    (by wysłać wiadomość pomiń iksy)