  • 1. Data: 2003-11-11 19:34:11
    Temat: pozyczka a opłata cywilnoprawna
    Od: "NN" <m...@w...pl>

    do jakiej kwoty mozna pożyczyć pieniącze od obcej osoby bez konieczności
    rejestracji w US i wnoszenia opłaty (o ile tak można)
    jesli ta kwota to np 1000zł, to czy nastepnego dnia od tej samej osoby moge
    pożyczuć kolejne 1000 bez opłat? a jesli nie to po jakim czasie?
    jaki może być maksymalny czas udzielenia pożyczki? czy musi być określony
    czas oddania pożyczki?
    czy musi być na umowie ustalone oprocentowanie? a jesli tak to jakie?
    z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi!!!

  • 2. Data: 2003-11-12 16:47:11
    Temat: Re: pozyczka a opłata cywilnoprawna
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "NN" <m...@w...pl> napisał
> [...]
    moge
    > pożyczuć kolejne 1000 bez opłat? a jesli nie to po jakim czasie?

    do 1000zł nie płaci się podatku PCC, ale deklarację trzeba skaładać do US,
    jest to kwota wolna raz na 12 miesięcy

    > jaki może być maksymalny czas udzielenia pożyczki? czy musi być określony
    > czas oddania pożyczki?

    termin spłaty nie musi być określony

    > czy musi być na umowie ustalone oprocentowanie? a jesli tak to jakie?

    pożyczka nie musi być oprocentowana

  • 3. Data: 2003-11-12 19:27:04
    Od: "NN" <m...@w...pl>

    > do 1000zł nie płaci się podatku PCC, ale deklarację trzeba skaładać do US,
    > jest to kwota wolna raz na 12 miesięcy
    jaką deklaracje?

  • 4. Data: 2003-11-12 19:43:47
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "NN" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    US,
    > jaką deklaracje?

    PCC-1 w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy

  • 5. Data: 2003-11-12 20:48:44
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > do 1000zł nie płaci się podatku PCC, ale deklarację trzeba skaładać do
    US,
    > jest to kwota wolna raz na 12 miesięcy

    chyba, że nie chcą przyjąć :)
    w I US w Bydgoszczy na tablicy wisi duże ogłoszenie - do wartości 1000,-
    deklaracji nie składa się ! (cytuję z pamięci)

    Darek SP2BZW

  • 6. Data: 2003-11-13 01:15:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Nov 2003, Dariusz Stefan wrote:

> [...]
    >+ w I US w Bydgoszczy na tablicy wisi duże ogłoszenie - do wartości 1000,-
    >+ deklaracji nie składa się ! (cytuję z pamięci)

    ...a dotyczy *wszystkich* PCC czy może tylko PCC *od sprzedaży
    rzeczy używanych* ? Bo na sprzedaż nie ma "kwoty łącznej",
    liczy się wartość każdej umowy z osobna - więc nie ma sensu
    zbierania danych...
    Zeznaję że przy (deklaracji) PCC "od sprzedaży <1000zł" też
    mnie z US wyrzucono :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-11-13 01:20:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Nov 2003, Slayer wrote:

    >+ Użytkownik "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl> napisał
    >+ > - do wartości 1000,-
    >+ > deklaracji nie składa się ! (cytuję z pamięci)
    >+
    >+ jeżeli to prawda to bardzo ciekawe, zwłaszcza jak się to przeczyta
    >+ http://www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=137&id=19622

    Slayer, ale z tego pisma wynika że jest to odpowiedź
    na pytanie dotyczące przypadku kiedy *jedna strona* umowy
    jest zwolniona *podmiotowo*.
    A to IMHO coś odbiegło od naszej dyskusji dotyczącej
    zwolnienia przedmiotowego... nie bić ;), ja się nie znam !!
    :)
    Niemniej najwyraźniej tak wygląda, że US chciał dostać umowę
    z dwoma podpisami - a podatnik zwolniony (podmiotowo) kazał
    się tej drugiej stronie wypchać powiadając że "on nic nie
    musi" :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-11-13 02:08:28
    Od: "NN" <m...@w...pl>

    > US,
    > PCC-1 w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy
    czyli trzeba zglaszać kazdą pożyczke czy tylko te powyżej 1000 zł?
    jaka kara za nie zgłoszenie?

  • 9. Data: 2003-11-13 04:47:46
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

  • 10. Data: 2003-11-13 13:31:11
    Od: "Slayer" <s...@g...WYTNIJ.pl>

> [...]
    > A to IMHO coś odbiegło od naszej dyskusji dotyczącej
    > zwolnienia przedmiotowego... nie bić ;), ja się nie znam !!

    oj, trasznie mi Pan teraz zamieszał.... zgadza się tam chodziło o zwolnienie
    przedmiotowe, dzwoniłem w tej sprawie do kilku krakowskich UeSów, i
    jest "różnie", w jednych wymagają składania deklaracji , w innych nie...,
    tam gdzie wygamali składania tłumaczyli to możliwością ewentualnego
    późniejszego ustalenia wartości rynkowej (przy kupnie)i dbaniem o interes
    podatnika, swoją drogą faktycznie "raczej" deklaracji nie powinno sie
    składać w przypadku zwolnień podmiotowych, oraz w przypadku czynności nie
    podlegających podatkowi... więc nie bić ;) ja się nie znam ;-)