  • 31. Data: 2011-10-01 19:25:06
    Temat: Re: pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    news:j67hic$hh2$24@inews.gazeta.pl...

    > no przeciez ujawni. pozyczka od ojca.

    ale on się zastanawiał co będzie jak pójdzie w na całość w zaparte :)

  • 32. Data: 2011-10-01 19:31:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Oct 2011, Michal Jankowski wrote:

> [...]
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html

    > A gdzie tu jest o pożyczkach?

    Moja culpa....
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-czynnosci-cywilnoprawnych-1_2_32.html
    +++
    5. Stawka podatku wynosi 20%, jeżeli przed organem podatkowym lub organem
    kontroli skarbowej w toku czynnoœci sprawdzajšcych, postępowania
    podatkowego, kontroli podatkowej lub postępowania kontrolnego:

    1) podatnik powołuje się na fakt zawarcia umowy pożyczki [...]
    ---

    Teraz lepiej? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2011-10-01 19:48:54
    Od: monse1 <m...@o...pl>

    Wytłumacz mi tylko dlaczego upierasz się przy umowie pożyczki i min 2%
    podatku a nie przy darowiźnie i 0% podatku?
    Przecież za rok może dwa możesz zrobić to samo ale w drugą stronę?

  • 34. Data: 2011-10-01 20:03:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/1/2011 2:48 PM, monse1 wrote:
    > Wytłumacz mi tylko dlaczego upierasz się przy umowie pożyczki i min 2%
    > podatku a nie przy darowiźnie i 0% podatku?

    bo komus moze zadrzec powieka jak sie US bedzie dopytywał co to było
    naprawde, szczególnie, ze w przelewie stoi jak byk, "pozyczka"

    > Przecież za rok może dwa możesz zrobić to samo ale w drugą stronę?

    zwrot darowizny ? :)

    zaden US na to nie pojdzie jak za kilka lat bedzie robil kontrole.
    wtedy przekwalifikuje to na pozyczke i dowali 20%.

    nieoplacasie.

  • 35. Data: 2011-10-01 20:34:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Oct 2011, monse1 wrote:

    > Wytłumacz mi tylko dlaczego upierasz się przy umowie pożyczki i min 2%
    > podatku a nie przy darowiźnie i 0% podatku?

    Z powodu istnienia "dowodu rzeczowego" w postaci bankowego przelewu,
    który raczej nie zniknie z archiwum banku tylko dlatego że przelewającym
    stało się to niewygodne ;)

    > Przecież za rok może dwa możesz zrobić to samo ale w drugą stronę?

    Odszukaj w archiwach "zarzut czynność pozorna" albo coś w tym stylu.

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2011-10-02 17:19:25
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    No cóż, proces przepoczwarzania PRL-bis w Generalgouvernement für die
    besetzten polnischen Gebiete jeszcze nieco potrwa.
    Pewnie ze dwie najbliższe kadencje.

    -----
    > Państwo, które nie ma haka na każdego z obywateli, to popierdółka, a nie
    poważne totalitarne socjalistyczne państwo, jakim wg Konstytucji jest Polsza.

  • 37. Data: 2011-10-02 19:01:05
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    http://biznes.interia.pl/kraj/news/polska-jest-ciagl
    e-panstwem-
    socjalistycznym,1699746,

    -----
    > Swoją drogą, nadgorliwość ustawodawcy powoduje jak widać "pozornych
    przestępców".

  • 38. Data: 2011-10-12 23:20:24
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    A tak swoją drogą czy i w jakiej wysokości jest kwota wolna dla I. grupy
    podatkowej (o pożyczce mowa)?

    -----

  • 39. Data: 2011-10-13 00:38:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/12/2011 6:20 PM, _ąćęłńóśźż wrote:
    > A tak swoją drogą czy i w jakiej wysokości jest kwota wolna dla I. grupy
    > podatkowej (o pożyczce mowa)?
    >

    > -----

    a co lenia masz i ustawy nie chce sie poczytac?

    w tej samej wysokosci jak w ustawie o podatku od spadkow i darowizn.

    9637 zl.

    przy czym mozesz to podwoic, bo teoretycznie pozyczka moze byc od obojga
    rodzicow czyli dwie pozyczki po połowie od kazdego z rodziców. A ze w
    jednym przelewie...

    Po za tym jakby sie trzymac ustawy od darowizn to tam jest jeszcze
    kolejne podwojenie tej kwoty jesli darowizna jest na cele budowlane,
    wiec teoretycznie pozyczka na cele budowlane powinna podlegać tej samej
    zasadzie.
    Wiec razem okolo 36 tys wg mojej opinii powinno byc bez podatku.

    przy czym uwaga o ile przy darowiznie podatek placi sie od nadwyzki to
    przy pozyczkach jest to wyraznie okreslone

    "pozyczki do wysokosci kwoty darowizny zwolnionej". czyli za 9637 nie
    placi sie nic a prz 9638, placi sie od calosci.
    Nie wiam jak to USy interpretuja, ale wg, mnei wlasnie tak.

    no i kolejny myk zgloszenie 14 dni od daty umowy, a nie przelewu.

    w darowiznach jest 6 miesiecy od daty wykonania darowizny czyli
    przelewu, a nie spisania jakiegos tam papierka. Z WYJATKIEM PAPIERKA
    NOTARIALNEGO. wowczas od daty umowy notarialnej.

  • 40. Data: 2011-10-13 08:39:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Oct 2011, witek wrote:

> [...]
    > sie nic a prz 9638, placi sie od calosci.
    > Nie wiam jak to USy interpretuja, ale wg, mnei wlasnie tak.

    Nie wiem jak to USy interpretują, ale IMVHO nic nie stoi na przeszkodzie
    zawarciu dwu odrębnych umów pożyczki: na 9637zł oraz drugiej na 1 zł.
    Najlepiej z innym terminem spłaty ;)

    pzdr, Gotfryd