  • 41. Data: 2011-10-13 13:59:20
    Temat: Re: pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/13/2011 3:39 AM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie wiem jak to USy interpretują, ale IMVHO nic nie stoi na przeszkodzie
    > zawarciu dwu odrębnych umów pożyczki: na 9637zł oraz drugiej na 1 zł.
    > Najlepiej z innym terminem spłaty ;)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    ale jak w wiekszosci przypadkow trzeba to zrobic przed a nie po. i tu
    jest pies pogrzebany.

  • 42. Data: 2011-10-14 15:57:20
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    No ale do jakiej kwoty pożyczki w I. grupie w ogóle nie trzeba zgłaszać
    (niezależnie od zwolnienia z 2%)?
    2,80 zł na bilet tramwajowy trzeba?
    W terminie 14 dni?
    Na piśmie?

    -----

  • 43. Data: 2011-10-14 16:30:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/14/2011 10:57 AM, _ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Na piśmie?
    >

    > -----
    > zawarciu dwu odrębnych umów pożyczki: na 9637zł oraz drugiej na 1 zł.

    pozyczek w ogole nie trzeba zgłaszać, nigdy nie trzeba było.
    co najwyzej nalezy zapłacić podatek ja sie nalezy.

  • 44. Data: 2011-10-14 21:29:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Oct 2011, _ąćęłńóśźż wrote:

    > No ale do jakiej kwoty pożyczki w I. grupie w ogóle nie trzeba zgłaszać
    > (niezależnie od zwolnienia z 2%)?

    Przeczytanie wartości 9637 zł sprawia jakąś trudnośc czy jak?
    Przecież poprzednik (poprzednik mojego postu) wyraźnie podał kwotę.

    > 2,80 zł na bilet tramwajowy trzeba?

    Niby co, jest osobny przepis dla biletów tramwajowych czy 2,80
    to więcej niż 9600zł?

  • 45. Data: 2011-10-14 22:17:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/14/2011 4:29 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Przeczytanie wartości 9637 zł sprawia jakąś trudnośc czy jak?
    > Przecież poprzednik (poprzednik mojego postu) wyraźnie podał kwotę.

    pytanie było o zgłaszanie, a nie płacenie podatków.

    To taki stary nawyk, kiedy z umowa sprzedazy samochodu leciało się do US
    "zarejstrować" umowę, bo inaczej wydział komunikacji nie przerejestrował
    samochodu.

  • 46. Data: 2011-10-15 16:20:59
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Możesz podsunąć ustawę i artykuł (o pożyczce w I., II. i w III. grupie
    podatkowej)?

    -----

  • 47. Data: 2011-10-15 17:45:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/15/2011 11:20 AM, _ąćęłńóśźż wrote:
    > Możesz podsunąć ustawę i artykuł (o pożyczce w I., II. i w III. grupie
    > podatkowej)?
    >

    > -----

    no bez jaj. przedszkolanki to nie tutaj.

    www.google.com

    ustawa o podatku od czynności cywilnoprawnych
    ustawa o podatku od spadków i darowizn.

  • 48. Data: 2011-10-16 10:31:48
    Od: " " <j...@g...pl>

    Parę linków:
    http://www.pit.pl/pozyczka_podatki_w_praktyce_prasa_
    1398.php
    http://podatki.wieszjak.pl/pcc/71882,Czy-pozyczka-dl
    a-rodziny-podlega-PCC.html
    http://vabanque.nowyekran.pl/post/17871,podatek-od-p
    ozyczek-lepiej-zadluzyc-
    sie-u-rodziny-niz-u-znajomych

    Optymistyczne:
    http://www.pit.pl/pozyczka_podatki_w_praktyce_prasa_
    1398.php

    -----
    > 5. Stawka podatku wynosi 20%, jeżeli przed organem podatkowym lub organem
    kontroli skarbowej w toku czynnosci sprawdzajšcych, postępowania podatkowego,
    kontroli podatkowej lub postępowania kontrolnego: