  • 1. Data: 2011-09-30 05:28:29
    Temat: pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia
    Od: "owp" <o...@N...gazeta.pl>

    Witam.
    Ojciec pożyczył mi kilkadziesiąt tysięcy złotych na rok, na cele budowlane.
    Miałem ją zalegalizować w US, ale wypadło mi to z głowy i niestety minął
    14-dniowy termin. Czy termin liczy się od zawarcia umowy, czy od przelewu? Czy
    mogę zawrzeć umowę z datą późniejszą niż przelew?
    Jeśli nie to jakie mam opcje ?
    Pzdr
    owp

  • 2. Data: 2011-09-30 05:44:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/30/2011 12:28 AM, owp wrote:
    > Witam.
    > Ojciec pożyczył mi kilkadziesiąt tysięcy złotych na rok,

    kiedy? tydzien temu,rok temu, 4 lata temu?
    co bylo wpisane jako tytul przelewu?
    oddales juz czy jeszcze nie?

    na cele budowlane.
    > Miałem ją zalegalizować w US, ale wypadło mi to z głowy i niestety minął
    > 14-dniowy termin. Czy termin liczy się od zawarcia umowy, czy od przelewu?

    umowy

    > Czy
    > mogę zawrzeć umowę z datą późniejszą niż przelew?

    Nie.
    No chyba, ze chcesz, zeby ci sie US dwa razy do tylka dobral, raz za
    przelew, drugi raz za umowe.

    > Jeśli nie to jakie mam opcje ?

    a) zaplacic podatek w sumie to tylko 2%

  • 3. Data: 2011-09-30 05:46:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/30/2011 12:44 AM, witek wrote:

    > kiedy? tydzien temu,rok temu, 4 lata temu?
    > co bylo wpisane jako tytul przelewu?
    > oddales juz czy jeszcze nie?

    jeszcze

    ojciec zonaty? ma wspolnote? przelew ze wspolnego konta? skad mial
    pieniadze, zeby ci pozyczyc?

  • 4. Data: 2011-09-30 07:27:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Sep 2011, witek wrote:

    > Nie.
    > No chyba, ze chcesz, zeby ci sie US dwa razy do tylka dobral, raz za przelew,

    ...a ściślej - depozyt nieprawidłowy,

    > drugi raz za umowe.

    ...czyli pożyczkę.
    To tylko dla porządku było ;)

    > a) zaplacic podatek w sumie to tylko 2%

    To wersja legalna ;) (oczywiście każda inna grozi skutkiem jak wyżej)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-09-30 10:41:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/30/2011 2:27 AM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...a ściślej - depozyt nieprawidłowy,

    nie,
    tez pozyczke, tylko umowa ustna
    a teraz jest umowa do drugiej pozyczki.
    i co z tego ze kasy jeszcze nie ma. podatek jest od umowy, nie od kasy.

    > ...czyli pożyczkę.
    > To tylko dla porządku było ;)

    > To wersja legalna ;) (oczywiście każda inna grozi skutkiem jak wyżej)

    sa jeszcze inne pomysly, ale czekam na odpowiedzi na pytania.

  • 6. Data: 2011-09-30 13:55:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > nie,
    > tez pozyczke, tylko umowa ustna
    > a teraz jest umowa do drugiej pozyczki.
    > i co z tego ze kasy jeszcze nie ma. podatek jest od umowy, nie od kasy.

    A to zależy jakby się bronili.
    Nie da się ukryć, że możliwość uznania dwu pożyczek w oparciu
    o zeznania istnieje.
    Fakt niewykorzystania "kasy" do czasu pisemnej umowy spokojnie
    dałby się bronić depozytem, IMVHO. "Zaliczka na pożyczkę" ;)
    A że skutek podatkowy ten sam... to co by tam USowi wadziło :]

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-09-30 16:36:09
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > To wersja legalna ;) (oczywiście każda inna grozi skutkiem jak wyżej)

    Może można przekwalifikować na darowiznę... Tylko z oddaniem będzie
    kłopot (ale to już zależy dla kogo 8-) ).

    MJ

  • 8. Data: 2011-09-30 17:39:33
    Od: "Piotr " <o...@g...pl>

    > kiedy? tydzien temu,rok temu, 4 lata temu?
    > co bylo wpisane jako tytul przelewu?
    > oddales juz czy jeszcze nie?

    16 dni temu. W tytule było 'pożyczka na budowę'.
    Oddać mam za rok. Miałem to zgłosić, ale wypadło mi z głowy.
    Ojciec jest w związku małżeńskim, przelew z jego konta, skąd miał - zarobił :)

    > a) zaplacic podatek w sumie to tylko 2%

    A np. gdybym mu przelał, a on mi znów i wtedy spisać umowę i zaniesc do US?
    Wiem, ze to 2 pozyczki, ale czy us sprawdza wyciag?

  • 9. Data: 2011-09-30 17:40:34
    Od: "Piotr " <o...@g...pl>

    > Może można przekwalifikować na darowiznę... Tylko z oddaniem będzie
    > kłopot (ale to już zależy dla kogo 8-) ).

    Ale darowizne tez trzeba zglosic... Poza tym w tytule jest 'pozyczka'

  • 10. Data: 2011-09-30 19:01:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/30/2011 12:39 PM, Piotr wrote:

    > 16 dni temu. W tytule było 'pożyczka na budowę'.

    no to sobie pozamiatałeś.

    > A np. gdybym mu przelał, a on mi znów i wtedy spisać umowę i zaniesc do US?
    > Wiem, ze to 2 pozyczki,

    no właśnie

    ale czy us sprawdza wyciag?

    i tak i nie.

    zrob tak, aby te dwa przelewy znalazy sie na oddzielnych wyciagach (u
    was obu), tak zeby na jednym nie bylo sladu drugiego.

    jak sie us zapyta o wyciag, to grzecznie zanies i pokaz.

    jak myslisz jaki jest prawdopodobienstwo, ze poproszą o wyciag za
    poprzedni miesiac? No chyba, ze cie sasiad podkabluje.
    wowczas zaplacisz za dwie pozyczki.

    Ale moim zdaniem to jest zawracanie sobie d...
    Leczenie nerwicy u ciebie i rodzicow wyjdzie znacznie drozej niz te
    zasrange kilkaset złotych.

    Nie jest tego warte.