    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: praca i zameldowanie za granica i podatki
    Date: Thu, 28 Apr 2005 18:29:10 -0500

    Tomasz Chmielewski wrote:
    > Czy jesli jestem zameldowany za granica, mieszkam i pracuje tam, to
    > musze placic rowniez podatki w Polsce (czy tam jakas ich czesc)?
    >
    > Z tego co poczytalem na grupie to niby nie... ale jestem tez zameldowany
    > w Polsce... wiec jak to jest w moim przypadku?

    nie musisz
    z wyjątkiem podatku od zarobków w polsce

    Art. 3.
    2a. Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko
    od dochodów z pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    na podstawie stosunku służbowego lub stosunku pracy, bez względu na
    miejsce wypłaty wynagrodzenia, oraz od innych dochodów osiąganych na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).