eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[praca nakladcza] - Chałupnicy zapłacą wyższe składki do ZUS › Re: [praca nakladcza] - Chałupnicy zapłacą wyższe składki do ZUS
  • Data: 2008-12-13 09:30:47
    Temat: Re: [praca nakladcza] - Chałupnicy zapłacą wyższe składki do ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 11 Dec 2008, Herald wrote:

    > Dopóki nie "odejdziemy" od bismarckowskiego systemu

    Ależ problem nie w "bismarckowskim systemie".
    Rozdawnictwo przywilejów "temu panu pozwolimy pójść wcześniej na
    emeryturę a tamtemu nie" nie ma nic wspólnego z owym "systemem".

    Problem przybliżający katastrofę chyba leży w samym prawie pracy,
    zakładającym nie wiedzieć czemu że mianowanie na kolejarza,
    górnika, nauczyciela czy cóś innego jest dożywotnie.
    Niedawno zadałem to pytanie na .pregierz: jeśli nie możemy się
    spodziewać ze *nauczyciele* pokażą, iż człowiek umie sobie zmienić
    zawód, to po kim tego można się spodziewać?

    > Spójrzmy na "system emerytalny" w Nowej Zelandii - i bierzmy z tego
    > przykład....

    Możesz streścić w dwu słowach?
    Jak tam rozwiązali "podatek na emeryturę"?

    pzdr, Gotfryd