  • 1. Data: 2007-01-12 19:34:14
    Temat: praca w zastępstwie
    Od: " Bosska" <b...@N...gazeta.pl>

    Cześć.

    Mój brat uczy angielskiego w szkole na etacie. Ma mozliwość uczyć w prywatnej
    szkole jezykowej ale musiałby mieć firmę. Ja mam firmę i nawet mam na liście
    mozliwych działalności usługi językowe (chociaż moja podstawowa działalność
    jest zupełnie inna). Tyle, że ja prawie wcale nie znam angielskiego. Czy
    mogłabym zawrzeć umowę ze szkołą językową na prowadzenie zajec z angielskiego,
    ale de facto chodziłby tam nauczać mój brat (od strony szkoły sa chętni na
    taki układ) ? Czy cos takiego może się ... hmm ... wydać ? Jakie mogły by byc
    tego konsekwencje (i dla kogo, dla mnie czy dla brata) skoro przeciez podatek
    byłby odprowadzany ...
    Btw. jaki jest procent VAT na nauczanie języka obcego ?

    Bosska

  • 2. Data: 2007-01-12 20:08:56
    Temat: Re: praca w zastępstwie
    Od: "tamma" <t...@o...pl>

    Użytkownik " Bosska" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    podatek
    > byłby odprowadzany ...
    > Btw. jaki jest procent VAT na nauczanie języka obcego ?

    Bardzo poważne, bo to już świadome oszustwo podatkowe.Wystarczy że ktoś
    doniesie i..... do końca życia będziesz spłacał karę
    A nie możesz Ty wystawić faktury a jemu sporządzić np umowy o dzieło z
    Tobą?

  • 3. Data: 2007-01-12 20:43:40
    Od: " " <b...@g...pl>

    skoro przeciez

    > Bardzo poważne, bo to już świadome oszustwo podatkowe.

    czemu ? przecież podatek zapłaciłabym ja ? (w dodatku VAT oraz dochodowy)

    > Wystarczy że ktoś
    > doniesie i..... do końca życia będziesz spłacał karę
    > A nie możesz Ty wystawić faktury a jemu sporządzić np umowy o dzieło z
    > Tobą?

    hmm... to raczej umowa zlecenie musiałaby być i pewnie jeszcze z ZUS'em, i
    pewnie musiałabym go zgłaszać (zarejestrować) do ZUS'u itp.

    Bosska

  • 4. Data: 2007-01-13 09:41:28
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 12 Jan 2007 20:43:40 +0000 (UTC), b...@g...pl
    napisał(a):

    > hmm... to raczej umowa zlecenie musiałaby być i pewnie jeszcze z ZUS'em, i
    > pewnie musiałabym go zgłaszać (zarejestrować) do ZUS'u itp.

    Skoro pracuje jako nauczyciel - to bez ZUS - tylko składki zdrowotne.

    --
    Mieczysław
    -----------

  • 5. Data: 2007-01-13 10:19:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Jan 2007, wrote:

    > czemu ? przecież podatek zapłaciłabym ja ? (w dodatku VAT oraz dochodowy)

    Przejrzyj archiwum (to i .prawo) na okoliczność "firmanctwo".
    http://groups.google.pl/groups?as_q=&num=100&as_oq=f
    irmanctwo&as_ugroup=*.prawo

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-01-13 10:41:43