  • Data: 2011-09-20 14:27:22
    Temat: Re: [prasówka] Projekty ustaw podatkowych by ISP
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 20 Sep 2011 16:11:34 +0200, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:

    >No i w jakis sposob trzeba by zasypac ten ubytek z budzetu (PIT + CIT to
    >jakies 25% przychodow budzetu; VAT to ok. 45% przychodow budzetu).
    >Zakladajac, ze pobor PIT + CIT jest rzeczywiscie tak drogi i pochlania
    >az 1/5 przychodow z tych podatkow, stawka VAT musialaby wzrosnac do ok.
    >40%, aby pokryc ten ubytek; ew. do 35%, zakladajac wzrost akcyzy.

    >Tak duzy podatek na konsumpcje doprowadzilby do gigantycznej turystyki
    >zakupowej po wszelkie "drozsze" rzeczy, wzrost przemytu papierowsow,
    >alkoholu ze wschodu - wiec rowniez ten problem trzeba by w jakis sposob
> [...]

    trzeba pamiętać, że zniesienie PIT i CIT spowoduje zmniejszenie
    wpływów o mniej niż kwoty tych podatków (57362,5 mld w 2010), bo
    znikną koszty związane z ich pobieraniem. Zwiększenie stawek VAT (a
    tak naprawdę pewnie wystarczy ich ujednolicenie i to niekoniecznie na
    poziomie aż 23%) nie spowoduje wzrostu kosztów poboru.

    >Wiec jakos "zniesienie PIT" jest dla mnie pustym haslem, szczegolnie,
    >gdy nie ma tam gdzies obok wymienionego zniesienia CIT. Jak sie myle,
    >prosze o sprostowanie.

    nie mylisz się. CAS dokładnie te dwa podatki chce znieść.