  • Data: 2011-09-23 22:01:27
    Temat: Re: [prasówka] Projekty ustaw podatkowych by ISP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 20 Sep 2011, tomek wrote:

> [...]
    spodarka/49-w-kierunku-naprawy-systemu-podatkowego-w
    -polsce.html

    > Wiem, czytałem - ale nie wprowadzisz tego w takim kształcie - nie da się
    > wprowadzić ryczłatowego VAT 350zł

    W sprawie formalnej: IMO "ryczałtowy VAT" w przedstawionej postaci to
    jest zwyczajne nieporozumienie.
    Przecież takie cóś nie ma *NIC* wspólnego z VAT.
    A zwolnienie z VAT (istniejące) ma tę przewagę, że jest nieodpłatne :>

    Zakładam optymistycznie, że nikt nie grupie nie bierze na poważnie
    możliwości że ktoś będzie sprzedawał *TOWAR* z dokumentem na którym
    NIE będzie wykazywał VAT, a kupujący będzie miał prawo niewykazany
    VAT odliczyć.
    W pozostałych przypadkach (zakup towarów i usług przez konsumentów,
    świadczenie usług z materiałów powierzonych - również dla VATowców)
    problem rozwiązuje aktualne zwolnienie z VAT.
    O ile kwota obrotu sprzed paru lat (50 000 zł) była wyraźnie
    za niska, aktualne 150 kzł wcale nie wyklucza obrotu pozwalającego
    również na inwestycje.

    > 1% podatku od przychodów dla osób prawnych to potencjalnie powrót do
    > konglomeratów "od mydła do powidła"

    Przecież nakładanie podatków obrotowych jest zabronione przez
    te same przepisu, które regulują unijny VAT.
    Najpierw trzeba by wyjść z unii podatkowo-celnej (tego czegoś
    szerszego niż UE, w czym jest również np. Norwegia).

    > Do tego w CIT i ogólnie w podatkach dochodowych obowiązują zdaje się jakieś
    > ogólne standardy unijne (choć mogę się mylić),

    Hm... też się mogę mylić, ale obstawiam tę drugą wersję ;)

    > a na pewno umowy o unikaniu
    > podwójnego opodatkowania z którymi te przepisy nie muszą być zgodne.

    No co, Polska byłaby "nowym Cyprem" :P
    (umowy są, podatek dochodowy w .pl = 0, więc nic tylko wykazywać
    dochody w .pl :>)

    > Także jak widzisz potrzeba tutaj nie tyle samej ustawy którą i ja mogę
    > napisać w dwie niedziele, co planu bitwy - a tego jakoś nikt nie chce
    > przedstawić.

    Tak to wygląda.

    > A tutaj jasna sprawa - w końcu skarbowcy też robili w 2004 r. wielkie oczy że
    > jak to tak faktury bez podpisów mogą być :)

    :)

    pzdr, Gotfryd