  • 41. Data: 2009-02-06 12:20:43
    Temat: Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    news:slrngohlvi.u1g.proteus@pl-test.org...

    > Tym, że nie masz prawa do obniżenia podatku naliczonego na podstawie
    > takiego dokumentu.

    A na jakiej podstawie urzędnik z UKS stwierdzi to, co napisałeś powyżej?
    Innymi słowy - w jaki sposób udowodni, że to nie jest faktura?

  • 42. Data: 2009-02-06 12:25:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-06, Baloo <b...@o...eu> wrote:

    [...]

    > A na jakiej podstawie urzędnik z UKS stwierdzi to, co napisałeś powyżej?
    > Innymi słowy - w jaki sposób udowodni, że to nie jest faktura?

    Sądzę, że jak z kontroli krzyżowej wyjdzie, że ta druga firma nie wysyła
    faktur, tylko obrazy, to może mieć całkiem niezłą podstawę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 43. Data: 2009-02-06 12:31:43
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-02-2009 o 13:20:43 Baloo <b...@o...eu> napisał(a):

    > Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > A na jakiej podstawie urzędnik z UKS stwierdzi to, co napisałeś powyżej?
    > Innymi słowy - w jaki sposób udowodni, że to nie jest faktura?

    Przecież jak się uprą to wystarczy wziąć papier pod światło,
    o lupie nie mówiąc.
    Zresztą - różnice między atramentem a laserem tez widać od razu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 44. Data: 2009-02-06 12:36:16
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Sądzę, że jak z kontroli krzyżowej wyjdzie, że ta druga firma nie wysyła
    > faktur, tylko obrazy, to może mieć całkiem niezłą podstawę.

    Faktura może być przecież dowożona osobiście. A nie ma żadnego obowiązku
    prowadzenia ewidencji wyjazdów w celu dostarczenia faktur, a nawet jeśli, to
    można ją prowadzić w sposób sztuczny - każde przesłanie faktury e-mailem
    zostaje zaewidencjonowane jako wyjazd pracownika ;-)
    W jaki sposób w takiej sytuacji UKS udowodni, że faktura nie została
    dowieziona przez wystawcę?

    BTW - Era od jakiegoś czasu usilnie namawia klientów na e-faktury (w ramach
    oszczędności papieru). Jeśli klient się na to zgodzi, to też będzie musiał
    sobie taką fakturę wydrukować u siebie, ponieważ papierowej wersji już nie
    dostanie. To też jest nielegalne?

  • 45. Data: 2009-02-06 12:39:14
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przecież jak się uprą to wystarczy wziąć papier pod światło,
    > o lupie nie mówiąc.
    > Zresztą - różnice między atramentem a laserem tez widać od razu.

    Piszesz to poważnie czy sobie jaja robisz?
    Kto (i za czyją kasę?) będzie się bawił w analizę papieru czy tuszu i
    udowadniał, że się różnią? Co ciekawsze - wystawca faktury też przecież może
    oryginał wydrukować na innej drukarce niż kopie - kto mu tego zabroni?

  • 46. Data: 2009-02-06 13:00:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-06, Baloo <b...@o...eu> wrote:

    [...]

> [...]
    > zostaje zaewidencjonowane jako wyjazd pracownika ;-)
    > W jaki sposób w takiej sytuacji UKS udowodni, że faktura nie została

    "Oszywiście". Będziesz co miesiąc popindalać ~300km, c'nie? :)
    Słuchaj. Ja nie mówię, że to jest w jakiś łatwy sposób do udowodnienia.
    Ale - będziesz miał problem jak się okaże po kontroli krzyżowej, że
    oryginał sobie leży i "czeka" na odbiór, a Ty twierdzisz że też masz
    oryginał. Bo oni wydrukować (wystawić) ten oryginał to mają obowiązek.
    Nie mają obowiązku wysyłania.

    I o ile kopii to sobie może być "ilebądź", to oryginał ma być jeden.
    Albo dużo trzeba wyjaśniać. :P

> [...]
    > sobie taką fakturę wydrukować u siebie, ponieważ papierowej wersji już nie

    To. Nie. Jest. Faktura. Wydrukuje sobie obraz.
    A czemu miałoby to być nielegalne?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 47. Data: 2009-02-06 13:05:53
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-02-2009 o 13:39:14 Baloo <b...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > oryginał wydrukować na innej drukarce niż kopie - kto mu tego zabroni?

    Przy fakturze za 200 czy 1200zł pewnie nie, ale jak jest na 50k,
    to myślisz że się nie znajdzie jakiś słuzbista?
    Inna sprawa że takie faktury to raczej się osobiście przekazuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 48. Data: 2009-02-06 13:20:48
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > "Oszywiście". Będziesz co miesiąc popindalać ~300km, c'nie? :)

    A to jest niedozwolone? Tak, lubię sobie popindalać 300 km. po faktury albo
    z fakturami ;-)
    Własnym autem, za własne pieniądze.
    Proszę mi udowodnić, że to niezgodne z prawem :)

    > Słuchaj. Ja nie mówię, że to jest w jakiś łatwy sposób do udowodnienia.

    Właśnie dlatego, że jest to generalnie NIE do udowodnienia, to na tym
    zasadza się cały absurd tej sytuacji.

    > Ale - będziesz miał problem jak się okaże po kontroli krzyżowej, że
    > oryginał sobie leży i "czeka" na odbiór, a Ty twierdzisz że też masz
    > oryginał.

    Sęk, aby dogadać się z wystawcą co do przeprowadzania tego procederu.
    Co za problem zniszczyć oryginał albo w ogóle go nie drukować u siebie?

    > I o ile kopii to sobie może być "ilebądź", to oryginał ma być jeden.
    > Albo dużo trzeba wyjaśniać. :P

    > To. Nie. Jest. Faktura. Wydrukuje sobie obraz.

    Czyli człowiek zwany wystawcą faktury drukuje z pliku FAKTURĘ, a człowiek
    zwany odbiorcą faktury z TEGO SAMEGO PLIKU przesłanego e-mailem drukuje już
    tylko OBRAZ FAKTURY? Absurd jakich mało, ale nie chce mi się już z tym
    polemizować ;-)

    > A czemu miałoby to być nielegalne?

    Temu, o czym pisałeś przed chwilą.
    Jeśli nie dostanę od ERY papierowej faktury, to nie będę mógł jej wliczyć w
    KUP, tak czy nie?

  • 49. Data: 2009-02-06 13:25:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-02-2009 o 14:20:48 Baloo <b...@o...eu> napisał(a):

    > Właśnie dlatego, że jest to generalnie NIE do udowodnienia, to na tym
    > zasadza się cały absurd tej sytuacji.

    Ale nie oczekuj że grupowicze zaczną tutaj chórem to popierać.
    Oficjalnie to jest be, więc rób to pod stołem i nie chwal się na
    forum publicznym. Przecież chyba każdy rozsądny człowiek widzi
    to samo co Ty.

    > Sęk, aby dogadać się z wystawcą co do przeprowadzania tego procederu.
    > Co za problem zniszczyć oryginał albo w ogóle go nie drukować u siebie?

    J.w. - niszcz, umawiaj się, ale nie oczekuj poparcia na forum publicznym.

> [...]
    > tylko OBRAZ FAKTURY? Absurd jakich mało, ale nie chce mi się już z tym

    Wkleiłem linka do komentarzy u Vagli, mec. Kmieciak też widzi w tym absurd,
    co nie zmienia sytuacji że skarbówka i sędziowie WSA/NSA absurdu nie widzą.

    > Temu, o czym pisałeś przed chwilą.
    > Jeśli nie dostanę od ERY papierowej faktury, to nie będę mógł jej wliczyć w
    > KUP, tak czy nie?

    Jeśli zaakceptujesz otrzymywanie e-faktur to będziesz mógł wliczyć.
    Ale nie na podstawie wydruków tylko podpisanych cyfrowo PDFów.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 50. Data: 2009-02-06 13:28:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-06, Baloo <b...@o...eu> wrote:

    [...]

    > Sęk, aby dogadać się z wystawcą co do przeprowadzania tego procederu.
    > Co za problem zniszczyć oryginał albo w ogóle go nie drukować u siebie?

    O już to widzę jak się z Blue Media, czy PlusGSM dogadujesz "w tej
    sprawie". :]]] Wielu już było co się na takich "uzgodnieniach"
    przejechało.

> [...]
    > tylko OBRAZ FAKTURY? Absurd jakich mało, ale nie chce mi się już z tym

    Ale to nie ja to wymyśliłem, tak? Taki jest stan prawny.

    > Temu, o czym pisałeś przed chwilą.

    Ale przecież to nie jest nielegalne.

    > Jeśli nie dostanę od ERY papierowej faktury, to nie będę mógł jej wliczyć w
    > KUP, tak czy nie?

    Ano. Ale drukowanie obrazu nie jest nielegalne.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl