  • 1. Data: 2008-06-20 12:09:50
    Temat: [press] Wynajmującym mieszkania grozi obowiązek instalowania kas fiskalnych
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Komuś się chyba bardzo nudzi...

    http://gospodarka.gazeta.pl/firma/1,31560,5331946,Wy
    najmujacym_mieszkania_grozi_obowiazek_instalowania.h
    tml

    Wycinek z treści:
    ---
    Podatnicy wynajmujący mieszkania będą musieli od listopada kupić kasę
    fiskalną albo zarejestrować się jako podatnicy VAT - informuje "Gazeta
    Prawna".

    Opublikowany został projekt rozporządzenia dotyczącego kas
    rejestrujących. Zazwyczaj osoby wynajmujące komus mieszkanie nawet nie
    wiedzą, że są podatnikami zwolnionymi z VAT, a podatek dochodowy często
    rozliczają na zasadzie ryczałtu od dochodów ewidencjonowanych. Jeśli
    wejdą w życie nowe przepisy to te osoby będą musiały zakupić kasę
    fiskalną - informuje "Gazeta Prawna". Będzie używana do wystawienia np.
    jednego paragonu w miesiącu. Drugie wyjście to rejestracja jako
    podatnicy VAT i wystawianie faktur, prowadzenie rejestrów i składanie
    deklaracji.

    Problem w tym, że rejestracja VAT może być utrudniona, bo trzeba
    wykonywac jakies opodatkowane czynności, a nie tylko te zwolnione z
    VAT.
    ---

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2008-06-20 22:53:31
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-06-20 14:09 Wojciech Bancer pięknie wystukał/a:
> [...]
    >
    > Problem w tym, że rejestracja VAT może być utrudniona, bo trzeba
    > wykonywac jakies opodatkowane czynności, a nie tylko te zwolnione z

    A o lekarzach i taksówkarzach chyba specjalnie zapomnieli.

    --
    animka

  • 3. Data: 2008-06-24 14:51:19
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Wnioski wyciagniemy w wyborach.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-06-24 15:02:52
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    666 pisze:
    > Wnioski wyciagniemy w wyborach.

    Pamięć wyborców kończy się na 7 dniach.

    L.

  • 5. Data: 2008-06-24 21:50:28
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A to zalezy.
    Moja pamięć jest licząc na dzis o 9 lat dłuższa, niż ZUS-u...
    JaC

    -----