    From: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: problem z pracownikiem
    Date: Wed, 08 Dec 2004 01:02:23 +0100

    On 12/7/2004 6:03 PM, =goma= wrote:
    > Witam grupowiczów!
    > Ośmielam się prosić o pomoc i opinie w następującej sprawie:
    > Otóż zatrudniam młodą księgową, która od pewnego czasu
    > wypełnia swoje obowiązki niezbyt sumiennie i haotycznie .[...]

    Zapytaj siebie, co owa ksiegowa zrobi dla Ciebie, jak bedziesz miała na
    głowie UKS, grzywny, VAT do zapłacenia - zapewne zakabluje i oskarży
    Ciebie nawet o to, czego Ty nie wiesz.

    Zasada zatrudniania ludzi jest prosta - dobro firmy jest najważniejsze,
    bo bez dobrej kondycji firmy trudno myśleć o stabilności i malinach dla
    pracowników - inni też mają rodziny, dzieci, problemy - i jeżeli ktoś
    chce wytargować sobie więcej - to jest to polityka i nalezy tepić ją z
    całą stanowczością.

    Miałem taki przypadek, ze nie sprawdziłem dobrze pracownika, a on
    narobił gnoju - łacznie na ponad 100 tys zł. Po kilku miesiącach
    zadzwonił, czy nie przyjąłbyn go z powrotem. Nie siedzę za zabójstwo
    pewnie dlatego, że zadzwonił, a nie przyszedł. Gdybym go wywalił
    wczesniej, nie byłoby problemu.

    Osobiście, np. za nielojalność wywaliłbym nawet kobietę w ciąży z dwójka
    dzieci samotnie wychowywanych - prywatnie bym pomógł, ale w firmie bym
    nie trzymał - kto nie przstrzega tych reguł sam za to prędzej, czy
    później zapłaci.

    Może Twoja Pańcia nie jest aż taka zła - powiedz jej wprost, niech nie
    traktuje tego osobiscie, ale albo bedzie tak jak Ty chcesz, albo wcale.
    Jak jest larwa, to zaatakuje, jak nie, to może sie poprawi.
    Jeżeli będzie czuła, co do niej masz, to zamiast pracowac zacznie szukac
    zwolenników - jeżeli masz wrogów w firmie, to ich przekona do siebie.
    Takie gierki są łatwe do wyplenienia w firmie kilkuosobowej , w 15-25
    juz nie bardzo, trzeba wywalać grupowo.

    Pzdr: Catbert