    From: "Johnie Walker" <j...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: program ksiegowy kpir/fakturowanie - windows
    Date: Mon, 12 May 2003 13:11:42 +0000 (UTC)

    Tadeusz Golebiowski <t...@n...onet.pl> napisał(a):
    [.....]

    Witam Szanownego Autora,

    Od niedawna prowadzę DG i właśnie ewaluuję sobie kilka programów do
    prowadzenia KPiR (Jedynka, Ami-Księga, Księga Express PRO). Jak dotąd, KE PRO
    jest IMHO zdecydowanie najlepszym z w/w programów, zarówno z punktu widzenia
    dostępnych funkcji jak i stosunku możliwości/cena. No i nie ma tak
    beznadziejnej (IMHO) szaty graficznej jak Ami Księga (w zasadzie to kwestia
    gustu, ale np. mnie Ami Księga strasznie "bije po oczach"). Zastrzegam sobie
    prawo do zmiany w/w opinii nt. KE PRO, ponieważ jeszcze nie dotarła do mnie
    Optima. :-)

    Chciałem natomiast zwrócić uwagę brak pewnej funkcjonalności w "Ewidencji
    przebiegu pojazdu i wydatków." O ile mi wiadomo, można odliczać VAT naliczony
    wynikający z kosztów eksploatacji pojazdu od VAT należnego, przy czym w
    niektórych ściśle określonych przypadkach (samochód osobowy, itp.) nie możemy
    odliczyć VAT za zakup paliwa. Natomiast KE PRO umożliwia wprowadzenie i
    zaksiegowanie tylko wydatków brutto (na pocieszenie mogę dodać, że żaden z w/w
    programów nie posiada takiej funkcjonalności). Inaczej mówiąc, byłoby miło,
    gdyby przy wprowadzaniu faktury do ewidencji kosztów eksploatacji użytkownik
    miał do dyspozycji checkbox-a (podobnie jak w module KPiR), dzięki któremu
    mógłby zaznaczyć, że może sobie odliczyć VAT wynikający z danej faktury.
    Oczywiście pod warunkiem, że dany wydatek będzie miał pokrycie w ewidencji
    przebiegu pojazdu.

    Gratuluję udanego oprogramowania,
    Johnie