  • 11. Data: 2003-09-17 12:52:49
    Temat: Re: program nie wydrukowal paragonu fiskalnego, pomocy !!!
    Od: "Z.C." <z...@o...pl>

    Użytkownik "Muchomor" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bk9jrk$qfo$1@news.onet.pl...

    > Powinna, ale tego nie zrobila.... zawinil troche program - wydruki ida na
    > drukarke fiskalna (nie powien dopuscic do takiej sytuacji, ale dopuscil)
    > troche kasjer, ze nie zglosil tego w momencie zaistnienia sytuacji. Fakt
    > jest - temat zostal zgloszony do producenta, ale na razie nie maja pomyslu
    > poza dodrukowaniem z data dzisiejsza, ale moja ksiegowa nie chce sie na to
    > zgodzic.

    Dlaczego ?? Wszak raport fiskalny miesięczny powinien być zgodny z wydrukiem
    ze sprzedaży z komputera.

    Z.C.

  • 12. Data: 2003-09-17 13:06:39
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > poza dodrukowaniem z data dzisiejsza, ale moja ksiegowa nie chce sie na to

    Co do zasady kontrolerów US mało obchodzi, co program sprzedaży ma w swoich
    bazach. Ważne jest, co jest w pamięci fiskalnej. A w pamięci fiskalnej nie
    ma paragnu, więc sprzedaży nie było, bo klient ostatecznie nie kupił tej
    Coca-Coli.

    Jeśli jednak księgowa bardzo się boi, to należy:
    a) wywalić rekord z bazy danych tak, aby nie było śladu;
    b) opisać sytuację: tj. kasjer przez pomyłkę wprowadził błędny paragon, ale
    nie dokonał ostatecznie sprzedaży i dlatego nie wydrukował par.fisk.
    c) przyznać się, że sprzedaż była, a paragon nie został wydrukowany, bo
    program "się zawiesił".

    W przypadku a) i b) dla własnego czystego sumienia wystawiłbym paragon z
    datą bieżącą, żeby Skarb Państwa na tym nie ucierpiał.
    IMHO trzecie rozwiązanie jest najgorszym z wymienionych.

    Sprawdź jeszcze czy np. sprzedaż z tego paragonu nie pojawiła się na
    raporcie dobowym. Jeśli tam jest, a paragon nie wydrukował się bo np.
    skończył się tusz w drukarce, to problem nie istnieje.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 13. Data: 2003-09-17 13:53:24
    Od: "Muchomor" <a...@p...onet.pl>

    > Jeśli jednak księgowa bardzo się boi, to należy:
    > a) wywalić rekord z bazy danych tak, aby nie było śladu;
    nie da sie cofnac -> bazy sql, producent nie daje specyfikacji

    > b) opisać sytuację: tj. kasjer przez pomyłkę wprowadził błędny paragon,
    ale
    > nie dokonał ostatecznie sprzedaży i dlatego nie wydrukował par.fisk.
    nie da sie - jest pelna ewidencja magazynowa i ten towar juz wyszedl i nie
    wroci....

    > c) przyznać się, że sprzedaż była, a paragon nie został wydrukowany, bo
    > program "się zawiesił".

    chyba ksiegowa wybiera ten wariant.... w sumie jej problem

    > W przypadku a) i b) dla własnego czystego sumienia wystawiłbym paragon z
    > datą bieżącą, żeby Skarb Państwa na tym nie ucierpiał.
    > IMHO trzecie rozwiązanie jest najgorszym z wymienionych.

    Ewentualnie pod grozba kar umownych sciagne autorow i serwisanta drukarki
    fiskalnej, niech zrobia odpowiednie wpisy w ksiazce serwisowej drukarki i
    oni wystawia brakujacy paragon...

    M.

  • 14. Data: 2003-09-17 14:07:59
    Od: "Dorcia" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Muchomor" napisał w wiadomości > > Ewentualnie pod grozba kar
    umownych sciagne autorow i serwisanta drukarki
    > fiskalnej, niech zrobia odpowiednie wpisy w ksiazce serwisowej drukarki i
    > oni wystawia brakujacy paragon...

    Obawiam się że serwisant nic nie zrobi , on ma obowiązek sprawdzania
    poprawności kasy 2 razy w roku , i jeśli raport nic nie wykaże , to jest to
    wina programu ( czasami się tak dzieje kiedy zostaje zatwierdzony paragon ,
    a kasa jest wyłączona) .Nie radzę kombinowania z kasą lub z programem ,
    lepiej po prostu sytuację opisać na dokumentach i uznać że sprzedaż była
    lecz z powodu błędu w programie nie został wydukowany paragon fiskalny.
    Pozdrawiam!

  • 15. Data: 2003-09-17 14:20:30
    Od: "Muchomor" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > lepiej po prostu sytuację opisać na dokumentach i uznać że sprzedaż była
    > lecz z powodu błędu w programie nie został wydukowany paragon fiskalny.

    Na szczescie serwisant i producent systemu jest ten sam :) Wlasnie nie chce
    nic kombinowac. Jedyne 2 warianty jakie zostaly to:
    1) Zrobic papierkologie ujac sprzedaz mimo praku odzwierciedlenia z
    raportach fiskalnych i miec nadzieje, ze UKS bedzie mial ciekawsze zajecia
    niz odwiedzanie naszej firmy - klopot taki, ze sprawe od razu bedzie widac
    na podstawie raportow miesiecznych
    2) Zrobic papierkologie i wydrukowac brakujacy paragon jeszcze w tym
    miesiacu - zaleta taka, ze w skali miesiaca sprzedaz z raportow fiskalnych i
    rejestru VAT bedzie zgodna, tyle ze roznica bedzie w dniach....
    Ksiegowa woli wariant 1) poki co...

  • 16. Data: 2003-09-17 17:22:48
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]

    > Ewentualnie pod grozba kar umownych sciagne autorow i
    > serwisanta drukarki
    > fiskalnej, niech zrobia odpowiednie wpisy w ksiazce

    Dziwny program. Mój zawsze po wysłaniu komendy do drukarki sprawdza
    odpowiedź, a nawet na specjale życzenie operatora pozwala ponownie wysłać
    paragon.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 17. Data: 2003-09-17 21:17:28
    Od: "WTL" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ci jest przede wszystkim dupokrytka. Piszę "Tobie" ale w gruncie rzeczy
    jest
    > to problem całem Twojej firmy. Chodzi o obronę przed fiskusem. Udowodnij,
    że
    > nastąpiło to z winy programu, a nie z powodu niedbalstwa Twojego czy
    innych
    > osób z firmy. Zgromadź wszelką niezbędną dokumentacje - wydruki, pliki
    > wszytko co się da. Będzie to w razie czego jakimś dowodem w obronie przed
    > fiskusem, a w przypadku gdy tego nie uwzględnią to można dochodzić
    > wyrównania szkody wobec producenta programu.

    Trzeba by najpierw udowodnić, że nie wydrukowanie paragonu jest skutkiem
    błędu w programie, a nie np.: błędu systemu operacyjnego, zakłóceń
    elektrycznych, wirusów, błędu sprzętowego itp. (oczywiście, jeśli błąd nie
    jest powtarzalny).

    Można poprosić (lub zażądać) wyjaśnienia na piśmie od producenta
    oprogramowania, w którym wyjaśni on przyczynę niewydrukowania paragonu (może
    nawet uzasadnić to błędem w programie lub np. zakłóceniami w komunikacji z
    drukarką fiskalną), określając czas i zawartość transakcji. W większości
    przypadków, z którymi miałem do czynienia taka "podkładka" wystarcza.

    Pozdrowienia,
    <WTL/>

  • 18. Data: 2003-09-19 08:36:41
    Od: "Dorcia" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Muchomor" napisał > > Ksiegowa woli wariant 1) poki co...

    Tylko , jeśli jednak wydrukujesz paragon , to będziesz miał zgodność
    numeryczną i sprzedaż w m-cu też będzie zgodna .Pozdrawiam !