    From: "adi" <s...@f...org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: projekty racjonalizatorskie
    Date: Mon, 13 Sep 2004 14:54:43 +0200

    Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ci4098$b0u$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "adi" <s...@f...org.invalid> napisał w wiadomości

    > Hmmm, moze IMHO raczej spytac tak:
    >
    > czy projekt racjonalizatorski zaliczyc do WNiP - np. know how (dobrze
    > mysle?).... Czy tez jest to tylko praca, za ktora po prostu dostanie
    > premie...
    > Co do WNiP i prac rozwojowych uwazam, ze mozna sie podeprzec ustawa o
    > rachunkowosci...
    > Bo "praca racjonalizatorska" jako taka chyba pojeciem na gruncie ustaw
    > rachunkowo-podatkowych nie jest... (moge sie oczywiscie mylic). W ten
    sposob
> [...]

    Sytuacja jest taka: zgodnie z regulaminem wewn. pracownicy otrzymuja
    dodatkowe wynagrodzenie w wysokości odpowiedniego procentu od wielkości
    efektu projektu. Te nagrode ksiegowalem w koszty okresu w ktorym
    wyplacilismy pracownikowi. Wg mnie stanowi to kup poniewaz ma bezposredni
    zwiazek z dochodem, tu akurat ze zmniejszeniem kosztow. Problem w tym, ze
    mam kontrole z US i pani kwestionuje ten sposob rozliczania i wskazuje ze
    powinismy ksiegowac to jako WNiP i amortyzowac. Na razie sprawa jest
    otwarta (i jeszcze troche bardziej skomplikowana, ale o tym moze
    pozniej) - odlozyli sprawe do jutra.

    Pozdrawiam,
    adi