    From: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: prośba o pomoc: vat a umowa o dzieło
    Date: Thu, 14 Feb 2008 10:53:59 +0100

    Użytkownik "Dombrek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fp0thh$mt$1@news.onet.pl...

    > Opcja 2. Z tym, że mało mi się podoba ;)
    > Są jakieś możliwości obniżenia tej podstawy rachunkiem od nie-VATowca? Bo
    > absurd polega na tym, że ja sprzedaję usługi oVATowane przez co cena idzie
    > ostro w górę, a jednocześnie kupuję usługi od nie-VATowców. Czyli
    > praktycznie ten podatek kilka razy płacę od tej samej kwoty.

    To ma znacznie minimalne, nie sądzisz chyba, że wykonawca wykonujący usługi
    na twoją rzecz, stając się vatovcem nagle będzie płacił vat ze swojej
    kieszeni (nie zmieni ceny). Będzie dokładnie odwrotnie, podwyższy cenę,
    wyjdzie mniej więcej na to samo tylko po części kwotę którą wpłacisz teraz
    do us, zapłaciłbys podwykonawcy.