    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: prośba o poradę (pilne, rudymentarne)
    Date: Wed, 21 Jun 2006 15:47:06 +0200

    Dnia 21-06-2006 o 13:41:52 Piotr Wozniacki <p...@w...pl> napisał:

    > Witam
    > Musz? si? pilnie okre?liae co do formy ksi?gowo?ci. Rozpoczynam DG,
    > planowa?em KPiR i rozliczanie na zasadach ogólnych, ale...
    >
    > Jestem rencist? i pewnie ju? nim pozostan? (orzeczony stopie?
    > niepe?nosprawno?ci po chorobie i operacjach kr?gos?upa). Pani w ZUSie
    > powiedzia?a, ?e je?eli moja renta nie przekracza ile? tam (a nie
    > przekracza)
    > oraz je?li rozliczam si? rycza?tem, mog? nie p?aciae nawet minimum dla
    > rozpoczynaj?cych DG (czyli zdrowotne - 166 z?).

> [...]

    To zależy od stawki ryczałtu - ponieważ na ryczałcie nie masz kosztów(tzn
    nie odliczasz ich od przychodu).

    Czyli musisz rozwiązać zgrubsza takie równanie:

    Przychód - StawkaRyczałtu*Przychód > Przychód -
    SkalaPodatkowa(Przychód-Koszty)

    lub

    Przychód - StawkaRyczałtu * Przychód > Przychód -
    0,19*(Przychód-Koszty) dla liniowego

    Pamiętaj że prawie całe zdrowotne odliczasz od podatku(np teraz płacisz
    coś koło 175 a odliczasz
    155 - oczywiście jeśli podatek jest >= 155 ) - więc to ma małe znaczenie.

    Generalnie ryczałty 20 i 17 (jeśli dobrze pamiętam stawki) opłacają się
    chyba mało komu.
    Jeśli Twoja działalnośc wpadałaby na 8,5% to może się opłacać, przy 3%
    jeszcze korzytsniej.

    Pamiętaj też o jednym - Gita Zylowska ma zamiar skasować ryczałt, więc
    jeśli to przejdzie
    to bedziesz i tak musiał na KPiR się przerzucić

    pozdrawiam