  • 1. Data: 2002-04-23 09:37:05
    Temat: proste pytanie - ryczalt i VAT
    Od: "Dante" <d...@h...com>

    Mam pewna watpliwosc:
    co dla ryczaltowca na vacie jest obrotem do opodatkowania

    obrot do opodatkowania=obrot brutto - VAT nalezny

    czy

    obrot do opodatkowania=obrot brutto - (VAT nalezny - VAT naliczony)

  • 2. Data: 2002-04-23 10:36:42
    Temat: Re: proste pytanie - ryczalt i VAT
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Dante" <d...@h...com> napisał w wiadomości

    podstawą opodatkowania "dochodowego" jest netto sprzedaży:
    czyli ani jedno ani drugie z wymienionych przez ciebie
    stawka % zależy od rodzaju sprzedaży
    VAT płacisz jako różnice

  • 3. Data: 2002-04-24 05:48:28
    Od: "Dante" <d...@h...com>

    jedno z tych dwoch musi byc, prawdopodobnie moje nazewnictwo jest mylace
    obrot do opodatkowania=netto sprzedazy

    wg mnie opcja 1-sza jest sluszna

  • 4. Data: 2002-04-24 09:41:41
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    > jedno z tych dwoch musi byc, prawdopodobnie moje nazewnictwo jest mylace
    > obrot do opodatkowania=netto sprzedazy
    >
    > wg mnie opcja 1-sza jest sluszna
    ----------------------------------
    Rzeczywiście dziwnie mylisz pojęcie ale twoja wersja pierwsza (brutto -
    vat ) jest prawidłowa ale nie wiem dlaczego kombinujesz od końca przeciesz
    do ewidencji sprzedaży wpisujesz netto+vat = brutto a do książki przychodów
    tylko netto i to jest obrotem do opodatkowania.
    Jolka

  • 5. Data: 2002-04-24 17:43:21
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    przychodów
    > tylko netto i to jest obrotem do opodatkowania.

    a może nie ma kasy fiskalnej i w ewidencji sprzedaży wpisuje utargi brutto
    i na koniec miesiąca koryguje je o podatek należny wyliczony w oparciu o
    strukturę zakupów z danego miesiąca ?

    Ryszard G.

  • 6. Data: 2002-04-25 05:19:56
    Od: "Dante" <d...@h...com>

> [...]
    > i na koniec miesiąca koryguje je o podatek należny wyliczony w oparciu o

    Tak robie.

    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi

    dante