  • 1. Data: 2002-04-23 09:15:37
    Temat: Ulga budowlana
    Od: "gebels" <p...@c...com.pl>

    Proszę kogoś kompetentnego o wypowiedź, mam dość skomplikowany przypadek :)

    Jako kawaler nabyłem w 1998 nieruchomość i rozpocząłem budowę.
    W latach 98-99 dokonywałem odliczeń z tytułu ulgi budowlanej. W roku 2000
    przerwałem
    budowę i nie dokonywałem odliczeń za 2000 i 2001. W tym roku uda mi się
    sprzedać
    rozpoczętą budowę z działką. Oczywiście napiszę oświadczenie, że przeznaczam
    kwotę w całości na poprawę warunków mieszkaniowych i nie zapłacę 10% podatku
    dochod.
    W 2001 roku zmieniłem stan cywilny... no i teraz zaczyna się jazda:

    Czy mogę wraz z żoną kontynuować moją rozpoczętą ulgę budowlaną w 2002?
    Jeśli tak, to jakie warunki musimy spełnić? Czy kupić mieszkanie na rynku
    pierwotnym?
    Czy może kontynuacja ulgi nie wchodzi w rachubę przy okazji nowej
    nieruchomości???

    Tylko co wtedy z odpisem za działkę, który teoretycznie powinienem zwrócić?

    Na razie ile osób tyle opinii ;)
    Szczerze mówiąc już mam mały mętlik...

    help plizzzzz
    piotr