    From: Cyklista <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przejście na VAT a kpr
    Date: Fri, 22 Feb 2008 00:32:34 +0100

    > Był cytat, więc CTL-F powinno go znaleźć :)
    Skąd wiedziałeś, że na to wpadnę? ;) U mnie na klawiaturze nie ma
    "Ctrl", tylko "Strg". To to samo? ;)

    > Mówisz, że VAT-R należy utożsamiać z (wymaganym przez ustawę) "pisemnym
    > zawiadomieniem"? Hm... pewnie tak...
    A czy istnieją w tym względzie jakieś wątpliwości? VAT-R jest przecie
    dokumentem pisanym... Innych chyba z resztą nie przyjmują ;)
    > No to mamy kłopot: przepis wymaga "przed początkiem miesiąca".
    Ciekawe co ustawodawca miał na myśli...
    Tzn. że jeżeli 1. lub 2. dnia miesiąca zdecyduję się na zmianę branży,
    to mam czekać ze sprzedażą (a i najlepiej również z zakupem towaru) do
    następnego miesiąca?
    > Nie wiem czy jeszcze gdzieś nie ma haka, ale wychodzi że "nie da się" :(
    Tzn. nie da się odzyskać VAT? Trudno jakoś to przeboleję.

    Pozostaje jeszcze kwestia złożenia remanentu w US w ciągu 14 dni...
    Chyba więc pociąg odjechał???

    Ale teraz kwestia KPiR:
    Rozumiem, że nie stoi nic na przeszkodzie aby zaksięgować te faktury w
    KPiR dla celów pod. doch. ?
    Jeśli tak, to netto, czy brutto?
    I czy z chwilą rejestracji do VAT remanent MUSI być zrobiony czy nie musi?

    Pozdrawiam

    Przemek